یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مبحث تکمیلی قسمت چهارم

مبحث تکمیلی قسمت چهارم 3 سال 11 ماه ago #124943

راه‌های اعتمادسازی درفروش

۱-صداقت در کار (عدم فروش محصول معیوب ).
۲-وفاداری به عهد: درصورتی‌که قولی به مشتری می‌دهید حتماً در انجامش دقت لازم را داشته باشید.
۳-عذرخواهی کردن: در زمان اشتباه به‌جای اصرار کردن و دعوای پینک پونگی.
۴- دیدن درست مشتری: هرکسی نیاز به دیده شدن دارد یک نفر با یک سلام و یک نفر با یک خدا قوت گفتن است.
۵- دسته بندی مشتریان خود را ازنظر حساسیت به رفتار خرید.
۶- صبر و تحمل سختی‌ها در مقابل مشتری.

بعضی از حس های مهم در مشتری مداری

۱- ترس از دست دادن
کسی که روغن مایع بدون کلسترول می‌خرد به دلیل ترس از گرفتن رگ‌های خود توسط چربی .

۲- تقلید از دیگران
خرید لباس‌های مد روز درواقع همرنگ شدن با جماعتی است که دوستشان داریم.

۳- امید به کسب منفعتی در آینده
شرکت در کلاس‌های هنری مثل نقاشی و یا ساز به امید یادگرفتن یک منافعی در آینده است و یا شرکت در قرعه‌کشی‌های و خریدهای که بالاتر از یک سقف خرید شامل جایزه می‌شود.

۴- ایجاد حس امنیت
خرید دزدگیر جهت ماشین درواقع حس امنیت ما را بالا می‌برد.

۵- عشق به خانواده
خرید کیک تولد برای فرزند
معمولاً مشتریانی که با این نوع انگیزه خرید انجام می‌دهند، الگوهای تصمیم‌گیری و معیارهای متفاوتی برای انتخاب محصول یا چانه‌زنی بر سر قیمت دارند.

۶- لذت شخصی
خریدهای تلفنی و بدون برنامه در این دسته قرار می‌گیرند.

7- خرید لوکس
خرید محصولات مارک‌دار برای ایجاد تفاوت بیشتر با بقیه و یا دیده شدن در جمع دوستان.
آخرين ويرايش: 3 سال 11 ماه ago توسط علی پوراشراف.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.