خوش آمديد,
مهمان
|
|
روانشناسی فردی درفروش به معنای تقویت مهارتها و صفاتی که میتواند از شما یک فروشنده اهل مذاکره فروش بسازد این صفات شامل:
۱-عاشق کارتان باشد: داشتن عشق به معنی مداومت در کار و نه شنیده از مشتری و سختیهای بازار صفت اول یک فروشنده اهل مذاکره است. ۲- شناخت کافی از صنعت داشته باشیم : یک فروشنده برای اینکه در اصول و فنون مذاکره موفق شود باید از صنعت خودآگاهی کامل داشته باشد. ۳- دانش بازار شناسی: به معنی شناخت مشتریان و عادتها و نگرش و علایق آنها و ثبت و ضبط و تفسیر رفتار مشتریان. ۴- دانش محصول شناسی : شناخت مزایای و ویژگی محصولات شرکت نسبت به رقبا. ۵- ارتقاء توانمندی رفتاری: به معنی علاقه داشتن به خدمت به دیگران، لذت بردن از شغل (شغل من بخش مهمی از زندگی من باشد) حوصله زیاد برای به نتیجه رساندن معاملهها، مهربان بودن و صمیمی بودن با مردم، حرفهای گری، توانایی مدیریت احساسات مثبت و منفی. ۶- داشتن پشتکار: تحمل صدای نه مشتری، تحمل نقدهای سرپرست فروش و سختیهای دوران رکود در بازار و هنر شاگردی کردن در کنار سرپرستان باتجربه. ۷- داشتن نگرش مثبت به اتفاقات : فروشندگان در طول روز بارها با نه مشتریان خود روبهرو میشوند دچار یاس و ناامیدی شدن به بهبود شرایط کمک چندانی نمیکند آنچه مهم است افزایش حوزه توانمندهای خود است. تکنیکهای اصول و فنون مذاکره برای یک فروشنده بر پایه بسط توانمندی رفتاری شخص شکل میگیرد یعنی شناخت خود، شناخت محصول، شناخت مشتری و بعد اعتمادسازی بین خود و مشتری و هرچقدر اعتمادسازی بیشتر باشد مشتری در فرایند تصمیمگیری راحتتر به نظر فروشنده توجه مینماید. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: جواد فاتحی نسب, احسان اعرابيان, مبینا ایاز, پژمان پاشائی, جعفر خدابخشی, معصومه خدایی, ناصر شاکر, مهرناز غنچی فشکی, محمود فرنیا, رضا فلکدین, حامد قیض اله زاده, مصطفی محمدزاده, رضا منصوری الموتی, زهرا حاجی رمضانی, مظفر حسینی قجلو, امیرعباس راددوست, قدرت الله محمدی, مسعود مهاجرمیلانی, سیدامیرمحمد نواب کاشانی, امیر یارمحمدی
|