دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ابعاد سازمان

پاسخ به سوال استاد 9 سال 9 ماه ago #98220

سلام و از شما متشکرم
ولی بهتر است فایل پیوست نفرمایید
و در همین جا مطالب را تایپ کنید.سپاس
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ابعاد سازمان 9 سال 9 ماه ago #98223

سلام متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ابعاد سازمان 9 سال 9 ماه ago #98225

سلام پاسخ شما مشاهده شد متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ابعاد سازمان 9 سال 8 ماه ago #98261

ابعاد سازمان
ساختاري – محتوايي
ساختاري
رسمي بودن : ميزان اسناد ومدارك موجود در سازمان نشان دهنده اعتبار سازمان مي باشد .
تخصصي بودن : سازمان تا چه اندازه كارها ، فعاليتها ووظايف خود را جدا نموده است .
محتوايي
اندازه سازمان : بزرگي سازمان كه از طريق تعداد افرادوكاركنان مشخص مي گردد.
تكنولوژي سازمان : عمليات وروشهاي توليد كالا وخدمات
محيط : عواملي كه در داخل وخارج سازمان وجود دارد .
استراتژي سازمان: هدف وشيوه رقابتي سازمان كه آن را از ساير سازمانها جدا مي كند .
فرهنگ : مجموعه ارزشها وبايدها ونبايدها وهنجارها كه افراد يك سازمان آن را قبول كرده اند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ابعاد سازمان 9 سال 8 ماه ago #98262

ابعاد سازمان
ساختاري – محتوايي
ساختاري
رسمي بودن : ميزان اسناد ومدارك موجود در سازمان نشان دهنده اعتبار سازمان مي باشد .
تخصصي بودن : سازمان تا چه اندازه كا رها ، فعاليتها ووظايف خود را جدا نموده است .
محتوايي
اندازه سازمان : بزرگي سازمان كه از طريق تعداد افرادوكاركنان مشخص مي گردد.
تكنولوژي سازمان : عمليات وروشهاي توليد كالا وخدمات
محيط : عواملي كه در داخل وخارج سازمان وجود دارد .
استراتژي سازمان: هدف وشيوه رقابتي سازمان كه آن را از ساير سازمانها جدا مي كند .
فرهنگ : مجموعه ارزشها وبايدها ونبايدها وهنجارها كه افراد يك سازمان آن را قبول كرده اند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ به سوال ابعاد سازمان چیست؟ 9 سال 8 ماه ago #98307

به نام خدا

با عرض پوزش خدمت استاد گرامی خانم خسروی

ابعاد سازمانی عبارت است از :

-رسمی بودن: اسناد و مدارک موجود در سازمان نشان دهنده اعتبار سازمان است
- تخصصی بودن: تقسیم کار به وظایف و فعالیتها
- سلسله مراتب اختیارات:
- هرفرد گزارش خود را برای چه کسی بیان می کند.
- حیطه نظارت هر مدیر چیست ؟
- داشتن استاندارد:داشتن روش یکسان و مناسب
- پیچیدگی : تعداد کارها و سیستم های فرعی که شامل :
1- عمودی : تعداد سطوح درسلسله مراتب
2- افقی: تعداد اشخاص که به صوردت افقی کار می کنند.و زیر مجموعه یک بخش می باشند.
3- فضایی: محلها و مناطقی که سازمان در آنجا شعبه دارد.
- متمرکز بودن: تصمیمات چگونه اتخاذ می شود.
- حرفه ای بودن : تخصص – تحصیلات و تجربه افراد
- نسبت های پرسنلی: به کارگیری افراد برای وظایف مختلف

محتوایی :

1- اندازه سازمان : اندازه سازمان که از طریق تعداد افراد و کارکنان مشخص میشود
2- تکنولوژی سازمان: عملیات و روشهای تولید کالا و خدمات
3- محیط سازمانی: عوامل داخلی و خارجی که برسازمان اثر می گذارند.
4- استراتژی سازمان: سیاست ها و خط مشی های رقابتی سازمان که باعث جدایی یک سازمان از سازمانهای دیگر می گردد.
5- فرهنگ: مجموعه ای از ارزش ها و بایدها و نبایدها و تفاهم هایی که افراد سازمان آنها را قبول کرده اند.

والسلام
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی