یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: راهنمای گردشگری روستای ابیانه

راهنمای گردشگری روستای ابیانه 9 سال 8 ماه ago #99340

راهنمای گردشگری ابیانه



1.موقعیت روستای ابیانه:

کاشان - کیلومتر 50 جاده قدیم کاشان-نطنز جاده ای بسمت راست جدا می شود و پس از طی 20 کیلومتر به ابیانه می رسد.از طریق آزاد راه کاشان-اصفهان پس از گذشتن حدود 10 کیلومتر از استراحت گاه "سان آرا" (واقع در 30 کیلومتری کاشان) خروج اضطراری بسمت راست به جاده قدیم کاشان-نطنز وصل می شود.



2. از نظر محل های اسکان ابیانه دارای 2 هتل می باشد و تعداد معدودی خانه اجاره ای( حدودا 4 عدد) وجود دارند.تعداد کمی اتاق اجاره ای وجود دارند که بخشی از یک خانه هستند و حدودا دو یا سه خانه هم وجود دارند که بصورت سوئیت کوچک جداگانه هستند.اجاره ی آنها توافقی می باشد و هزینه ی آنها از ۲۰ تا ۱۰۰هزار تومان برای یک شب متغییر است.



3. گردشگران می توانند برخی از مواد خوراکی و صنایع دستی و محصولات ابیانه را از تعدادی سوپر مارکت موجود در مسیر اصلی تهیه نمایند.

برای تهیه ی غذای آماده 2 رستوران و یک فست فود وجود دارند که مشخصات رستورانها به شرح زیر است:

الف." ویونا هتل" وا قع در جاده پایین ابیانه ( مکانی سنتی برای صرف غذا و چایخانه سنتی )

ب. رستوران هتل ابیانه واقع در انتهای جاده بالای ابیانه

4. امکانات اداری :

بانک صادرات

مخابرات (دارای یک سیستم متصل به اینترنت)(برای دریافت شماره تلفن های اماکن مختلف می توانید با شماره مخابرات03624363333 تماس حاصل نمایید)

درمانگاه

نانوایی

پایگاه میراث فرهنگی (موزه)

5. همه ی باغ هایی که اطراف روستای ابیانه وجود دارند مالکیت خصوصی هستند و ورود به آنها ممنوع است و استفاده از آنها بعنوان تفرج گاه مشکلاتی را درپی خواهد داشت و همچنین پیگرد قانونی دارد.به گردشگران توصیه می شود تنها از مسیر اصلی روستا برای بازدید استفاده کنند تا مشکلی برای خود و همچنین افراد محلی بوجود نیاورند.

6. مساله ای که همه ساله باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای گردشگران و مردم می شود عکس برداری و فیلم برداری از افراد محلی خصوصا بانوان است.شایان ذکر است که :

هرگونه تصویربرداری (عکس یا فیلم و...) از افراد محلی خصوصا بانوان ممنوع است و پیگرد شدید قانونی دارد.

7. بناهای مهم تاریخی برای بازدید:

آتشکده هرپاک (درب آن بسته است)

مسجد جامع (درب آن بسته است )

قلعه های قدیمی

موزه مردم شناسی

بافت تاریخی

مساجد قدیمی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فوزیه خالدی
مدیران انجمن: فوزیه خالدی