شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تعریف ومفاهیم فرهنگ

تعریف ومفاهیم فرهنگ 9 سال 8 ماه ago #99664

تعریف مفاهیم
 فرهنگ:ارزش ها، هنجارها، و کالاهای مادی ویژه یک گروه معین. فرهنگ یکی از مشخص ترین ویژگی های ارتباط اجتماعی است.
 سازمان: مجموعه هدفمندی است که پیرو یک نظام است. دارای مرزها و حدودی است که آن را از محیط خود جدا می‌سازد. سازمان، یک نهاد مستقل است که یک ماموریت خاص دارد و می‌تواند با هدف انتفاعی یا غیرانتفاعی تأسیس شده باشد. سازمان ها در نوعي از طبقه بندي، مي توانند رسمي يا غير رسمي باشند.
 سازمان رسمی: عبارت است از مجموعه ای از افراد که با استفاده از هماهنگی معقول و ارتباط منظم و منطقی و با انجام وظایف مستمر برای تحقق هدف یا اهداف مشترکی فعالیت می کنند. سازمان های رسمی نسبتا بزرگند و دارای قوانین و مقررات معین و سلسله مراتب مشخصی از اقتدار و مسئولیت هستند.
 سازمان غیر رسمی: بر خلاف سازمان رسمی که عمدی و آگاهانه به وجود می آید، سازمان غیر رسمی انعکاس دهنده تلاش های خود خواسته افراد در گروه ها برای کنترل شرایط است و از روابط کاری و زندگی کاری و تعاملات افراد در کنار همدیگر ناشی می شود.
 سازمان فرهنگی: سازمانی است که مأموریت و یا وظایف اصلی خود را از میان فعالیت های فرهنگی انتخاب نموده است.
 فعالیت های فرهنگی: این فعالیت در اشکال ناب و خلاق آن، به آفرینش و خلق فرهنگی منجر می شود کاری که هنرمندان، شعرا، فلاسفه، اندیشمندان و پدید آورندگان صور مکتوب، صوتی و تصویری و ... انجام می دهند. اما در اشکال معمول و مرسوم آن فعالیتی را شامل می شود که در آن فرد با مصرف و استفاده از آن چه پدید آمده است، با امر فرهنگی آشنا می شود و با استفاده از آن به رشد و شکوفایی وجود خود کمک می رساند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فوزیه خالدی
مدیران انجمن: فوزیه خالدی