دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403

 



موضوع: عنوان مبحث : مدیریت استراتژی بازاریابی

عنوان مبحث : مدیریت استراتژی بازاریابی 9 سال 8 ماه ago #100479

دوره آموزشی : MBA
هنگامیکه در ارتباط با یک سازمان و یا محیط کسب و کار مشخصی صحبت میکنیم ، فارغ از آنکه چه کالاهایی تولید میکند و یا چه خدماتی عرضه میکند ، آنچه که در نگاه نخست قابل مشاهده و ارزیابی میباشد ، چگونگی حضور و میزان موفقیت تولیدات آن شرکت در گستره بازار و در میان مشتریان و مصرف کنندگان ( مصرف کنندگان خاص و عام ) میباشد .
نقش اساسی در میزان و چگونگی و نوع عرضه و گستره حضور کالا ها یا خدمات تولیدی در سطح بخشهای مختلف جامعه مصرف کنندگان و میزان موفقیت شرکت از جنبه های مادی ، به بخش بازاریابی یک سازمان بستگی دارد . آنچنانکه واحد بازاریابی یک واحد اصلی وظیفه ای هر سازمان تولیدی یا خدماتی میباشد و به همین علت بازار یابی یک عملکرد استراتژیک سازمانی محسوب میگردد که ضمن تهیه و ارائه یک شناخت مناسب از بازار موجود و محصولات قابل عرضه ، چشم انداز قابل دستیابی از اهداف تجاری و تولیدی از بازار و محصولات آینده ارائه میدهد و راهکارهای مقطعی ، میان مدت و بلند مدت را برای نایل شدن به اهداف ، مطابق با حصول موفقیت در انجام ماموریتهای اصلی سازمان ، طرح ریزی و اجرا مینماید .
یک استراتژی موفق باید بتواند در طرح وعمل پاسخگوی آن باشد که چه اهدافی باید محقق شود ؟ بر روی کدام صنایع و بازار ها باید تمرکز و تاکید کرد ؟ و برای بهره برداری از فرصتها و تهدیدها به منظور کسب یک مزیت رقابتی ، کدام منابع را به کدام بازار محصولها اختصاص داد و در در خصوص هر کدام چه فعالیتهایی را باید انجام داد ؟ .
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

عنوان مبحث : مدیریت استراتژی بازاریابی 9 سال 8 ماه ago #100756

باسلام خوب بود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی