یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: Advertising trade روح اله مسعودی

Advertising trade روح اله مسعودی 9 سال 7 ماه ago #102019

استاد گرامی سرکار خانم نامی
با سلام و احترام
با توجه به مسدود شدن حساب کاربری، مجبور شدم از طرف آقای مباشر امینی ترجمه ارسال کنم متن ارسالی مربوط به درس تیزر تبلیغات می باشد که ترجمه کرده ام .
با تشکر
روح اله مسعودی

Advertising trade
[/center]. اگهی دعوت به تماشا
به آخرین آگهی بازرگانی در یک باکس تبلیغاتی تلویزیون که با هدف دعوت به دیدن برنامه تلویزیونی پخش می گردد،آگهی دعوت به تماشا یا تقدیم برنامه می گویند. این اگهی دربعضی ازموارد به عنوان یکآگهی مستقل وخارج ازباکس تبلیغاتی قرارمیگیرد وبه صورت جداگانه پخش میگردد . ازجمله معروفترین شرکتهایی که دردهه اخیرازاین شیوه برای تبلیغ برند خوداستفاده کرده اند میتوان به شرکتهایی همچون سایپا ، ایرانسل ، همراه اول و ... اشاره کرد که مخاطب را به دیدن برنامه دعوت می نمایند . درمواردی نیز برای برنامه بسیارپرمخاطب همچون برنامه های خاص فوتبال ، آگهی دعوت تماشا به عنوان آخرین آگهی درباکس تبلیغات بین برنامه " شمارا به دیدن ادامه برنامه دعوت میکند " همچنین درمواردی دیگراین آگهی به عنوان اولین آگهی بعداز برنامه " امیددارد تالحظات خوشی راتجربه کرده باشید " براي نمونه بانك پارسيان در جام جهاني امسال از اين شيوه استفاده كرد.
Advertisement of inviting to watch
Advertisement of inviting t to watch is the last advertising trade which broadcast from a TV program with aim of inviting to watch. Sometimes this advertise set as an individual advertise and apart from advertising box and broadcast individually. Saipa, Iransel, Hamraheaval and…are some of the famous companies which have used of this method for adverting of their brands in this decade. in some cases for some popular programs such as special football games advertisement of inviting to watch as the latest advertisement of advertising box at the middle of the program "invite you to watch the continuance of the program" also in some cases this advertise as the first advertise after the program 'hope to had spent happy moments". As an example Parsian bank had used this method at football games of this year.

.تیزر تبلیغاتی و زمان آن درتلویزیون و رادیو
تیزر یا آگهی یا فیلم تبلیغاتی به انواع تبلیغاتی اطلاق می شود که عمدتا در طول مدت زمان کوتاهی به بیان ویژگی ها و مزایای کالا یا خدمات و معرفی طرح های جدید می پردازد.مدت زمان در تیزر های تلویزیونی بنا بر قانون،حداقل 15 ثانیه و در تیزر های رادیویی حداقل 10 ثانیه می باشد.


Advertising trade or film, and the time of that at TV and radio
Advertising trade or film is kind of advertisement that express features and advantages of products or services in the few time. The time of advertising trade in TV is at least 15 second officially and in radio 10 second.

.زیرنویس
به نوشتاری که در قسمت پایین صفحه تلویزیونی به عنوان جملات تبلیغاتی و در حین پخش برنامه های اصلی سیما به نمایش در می آید زیرنویس اطلاق می شود.مدت زمان پخش زیر نویس در ایران 15 ثانیه می باشد.زیر نویس وسیله خوبی برای انتقال پیامهای تبلیغاتی سریع السیر می باشد، به گونه ای که چنانچه پیام تبلیغاتی شما بی نیاز از تصویر باشد و تمایل به پخش سریع آن داشته باشید(و اساسا ماهیتی اطلاع رسان داشته باشد)زیر نویس وسیله ای خوب برای تبلیغ شما خواهد بود.


Subtitle
Subtitle is the written form which is shown at the bottom of the TV screen as advertising sentences at the middle of the main TV program. Time of broadcasting subtitle is 15 second in Iran. Subtitle is the good way of quick transferring for your advertising message if it does not need of any picture and you want to broadcast it rapidly (just as information)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Advertising trade روح اله مسعودی 9 سال 7 ماه ago #102030

با سلام،

با سپاس فراوان از شما و آقای مسعودی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نوشین نامی