یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: lموضوع متنی انگلیسی و فارسی

lموضوع متنی انگلیسی و فارسی 9 سال 7 ماه ago #102008

یکی از مهم¬ترین و اساسی¬ترین اقدامات برای استقرار و نهادینه¬سازی اقتصاد دانش¬بنیان، توسعه زیرساخت¬های هوشمندی است که این حرکت را تسهیل و امکان¬پذیر می¬سازند. از جمله این اقدامات، حمایت از واحدهای کوچک و متوسط فناور در مراکز کارآفرینی، مراکز رشد فناوری و پارک¬های علم و فناوری است. در این رهگذر، شرکت¬های دانش¬بنیان، نقشی اساسی و مهم در تجاری¬سازی نتایج پژوهش و توسعه فناوری دارند و با ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری¬های نوین در اقتصادهای در حال صنعتی شدن، جایگاهی خاص می¬یابند. اما متاسفانه این شرکت¬ها با مسائل و مشکلات بسیار مهمی در عرصه اقتصادی مواجه می¬شوند که مهمترین آن¬ها مشکلات بازاریابی محصولات یا خدمات است. محصولات دانشی و نوآورانه برای گذشتن از بازار اولیه – متشکل از افراد نوآوری طلب – و رسیدن به بازار مستحکم، به تلاش¬های بازاریابی ویژه¬ای نیاز دارند. این تحقیق به بررسی چالش¬های موجود در بازاریابی محصولات دانش¬بنیان می¬پردازد و فرآیند تجاری¬سازی را به عنوان عاملی اساسی در بهبود فعالیت¬های مربوط به بازاریابی در این¬گونه شرکت¬ها معرفی می¬کند. سپس راهکارهایی را به منظور بهبود فرآیند تجاری¬سازی و در نتیجه بازاریابی محصولات شرکت¬های دانش¬بنیان ارائه می¬دهد. در نهایت شش راهکار پیشنهادی را با توزیع پرسشنامه¬ای میان مدیران شرکت¬های دانش¬بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و با استفاده از روش تصمیم¬گیری تاپسیس، اولویت¬بندی می¬کند.











One of the most basic measures for the establishment and institutionalization of Knowledge Based Economy, intelligent infrastructure that will make it possible to facilitate movement. Among these measures, supporting small and medium-technology entrepreneurship centers, technology incubators and science and technology parks. In this way, knowledge base companies, have a critical and important role in commercializing the results of research and technology development and by creating and developing of new technology-based businesses in the industrial economies, find a special place. But unfortunately, these companies face very important problems in the economic sphere which the most important of these problems is the marketing of products or services. Knowledge and innovative products to overcome the primary market consists of individuals seeking innovation, and achieve a strong market, need special marketing efforts. This research studies the challenges of marketing of knowledge-base products and Introduced commercialization process as a key factor in improving marketing activities in these companies. Then present solutions to improve commercialization processes and marketing products of knowledge-base companies. Eventually, prioritizing the six proposed solutions by distributing questionnaires among managers of knowledge based companies located in the Science and Technology Park of Tehran University by using TOPSIS decision making.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نوشین نامی
مدیران انجمن: نوشین نامی