سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: مشتری مداری(کار در کلاس)

مشتری مداری(کار در کلاس) 9 سال 8 ماه ago #101093

Customer orientation

Constructive criticism helps marketers adapt offerings to meet changing customer needs.
A firm in the market economy survives by producing goods that persons are willing and able to buy. Consequently, ascertaining consumer demand is vital for a firm's future viability and even existence as a going concern. Many companies today have a customer focus (or market orientation). This implies that the company focuses its activities and products on consumer demands. Generally, there are three ways of doing this: the customer-driven approach, the market change identification approach and the product innovation approach.
In the consumer-driven approach, consumer wants are the drivers of all strategic marketing decisions. No strategy is pursued until it passes the test of consumer research. Every aspect of a market offering, including the nature of the product itself, is driven by the needs of potential consumers. The starting point is always the consumer. The rationale for this approach is that there is no reason to spend R&D (research and development) funds developing products that people will not buy. History attests to many products that were commercial failures in spite of being technological breakthroughs.
A formal approach to this customer-focused marketing is known as SIVA (Solution, Information, Value, Access). This system is basically the four Ps renamed and reworded to provide a customer focus. The SIVA Model provides a demand/customer-centric alternative to the well-known 4Ps supply side model (product, price, placement, promotion) of marketing management.
Product → Solution
Promotion → Information
Price → Value
Place (Distribution) → Access
If any of the 4Ps were problematic or were not in the marketing factor of the business, the business could be in trouble and so other companies may appear in the surroundings of the company, so the consumer demand on its products will decrease. However, in recent years service marketing has widened the domains to be considered, contributing to the 7P's of marketing in total. The other 3P's of service marketing are: process, physical environment and people.

یک شرکت در اقتصاد بازار برای بقای تولید کالا که افراد مایل و قادر به خرید هستند. در نتیجه، حصول اطمینان تقاضای مصرف کنندگان برای حیاتی است شرکت در زنده ماندن در آینده و حتی وجود به عنوان یک نگرانی رفتن . امروزه بسیاری از شرکت تمرکز مشتری (و یا جهت گیری بازار). این به معنی این است که این شرکت به تقاضای مصرف کنندگان تمرکز فعالیت ها و محصولات آن است. به طور کلی، سه راه برای انجام این کار وجود دارد: رویکرد مشتری محور، روش شناسایی تغییرات بازار و رویکرد نوآوری محصول .
در رویکرد مصرف کننده محور، مصرف کننده می خواهد رانندگان از همه تصمیم گیری های بازاریابی استراتژیک هستند. بدون استراتژی است دنبال تا از آن عبور آزمون از تحقیقات مصرف کننده. هر جنبه از ارائه در بازار، از جمله ماهیت خود محصول است، با نیازهای مصرف کنندگان بالقوه هدایت می شود. نقطه شروع است که همیشه مصرف کننده. منطق این روش این است که هیچ دلیلی برای صرف R & D (تحقیق و توسعه) وجوه در حال توسعه محصولات است که مردم نمی خرید وجود دارد. تاریخ گواه بسیاری از محصولات که شکست تجاری به رغم این که پیشرفت های تکنولوژیک بود.
روش رسمی برای این بازاریابی مشتری محور به عنوان خدای والامقام ندو که از خدایان سه گانه ندو بشمار میرود شناخته شده (راه حل، اطلاعات، ارزش، دسترسی). این سیستم اساسا چهار چیز تغییر نام داد و reworded به ارائه مشتری مداری. مدل خدای والامقام ندو که از خدایان سه گانه ندو بشمار میرود فراهم می کند تقاضا / مشتری محور جایگزین برای 4Ps شناخته شده عرضه مدل سمت (محصول، قیمت، قرار دادن، ارتقاء) مدیریت بازاریابی.
محصولات → راه حل
توسعه → اطلاعات
قیمت → ارزش
محل (توزیع) → دسترسی
اگر هر یک از 4Ps مشکل ساز بودند و یا در عامل بازاریابی کسب و کار نبود، کسب و کار می تواند دچار مشکل می شود و به همین ترتیب دیگر شرکت ها ممکن است در اطراف این شرکت به نظر می رسد، به طوری که تقاضای مصرف کننده در محصولات خود را کاهش خواهد یافت. با این حال، در سال های اخیر بازاریابی خدمات گسترده تر شده است حوزه در نظر گرفته شود، کمک به 7P در بازاریابی در کل. 3P دیگر از بازاریابی خدمات عبارتند از: فرایند، محیط فیزیکی و مردم است.
موضوع بسته شد.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نوشین نامی
مدیران انجمن: نوشین نامی