شنبه, 05 خرداد 1403

 



موضوع: بررسی رویکردی عملکردی برای وفاداری نام تجاری نگرشی

بررسی رویکردی عملکردی برای وفاداری نام تجاری نگرشی 9 سال 9 ماه ago #98479

Exploring a functional approach to attitudinal brand loyalty

What psychological function does brand loyalty serve? Drawing on Katz’s (1960) Functional Theory of Attitudes, we propose that there are four functions (or motivational antecedents) of loyalty: utilitarian, knowledge, value-expressive and ego-defensive. We discuss how each function relates to the three dimensions of loyalty (i.e. emotional, cognitive, and behavioural loyalty). Then this conceptualisation of brand loyalty is explored using four consumer focus groups. These exploratory results demonstrate that the application of a functional approach to brand loyalty yields insights which have not been apparent in previous research. More specifically,notes insights in relation to brand loyalty from a consumer’s perspective, including the notion that the ego-defensive function is an orientation around what others think and feel. This creates the possibilities for future research into brand loyalty via social network analysis, in order to better understand how the thoughts of others affect consumers’ loyalty attributes.
...................................................................................................................................

وفاداری به نام تجاری چه عملکرد روانشناختی را به کار می‌برد؟ ما با استنباط از نظریه عملکردی نگرش پیشنهاد می‌کنیم که چهار عملکرد (یا سوابق انگیزشی) وفاداری وجود دارد: فایده‌گرا، دانش، ارزش بیانی و نفس دفاعی. ما این موضوع را مورد بحث قرار می‌دهیم که چگونه هر عملکرد با سه بعد وفاداری (یعنی، وفاداری عاطفی، شناختی و رفتاری) در ارتباط است. پس این مفهوم پردازی وفاداری به نام تجاری با استفاده از چهار گروه‌ تمرکز مصرف کننده بررسی شده است. این نتایج اکتشاف نشان می‌دهند که کاربرد رویکردی عملکردی برای وفاداری نام تجاری موجب بینش‌هایی شده است که در تحقیقات گذشته آشکار نبود. به ویژه، بینش‌هایی را در ارتباط با وفاداری نام تجاری از دیدگاه یک مشتری را مورد ملاحظه قرار می‌دهد که شامل عقیده‌ای کلی است که عملکرد نفس دفاعی جهتی پیرامون چیزی است که دیگران فکر می‌کنند و احساس می‌کنند. که امکانی را برای تحقیقات آینده درباره وفاداری به نام تجاری از طریق تحلیل شبکه اجتماعی به منظور درک بهتر این موضوع فراهم می‌کند که چگونه تفکرات دیگران بر خصوصیات وفاداری مشتری تأثیر می‌گذارد .
موضوع بسته شد.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نوشین نامی
مدیران انجمن: نوشین نامی