دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سوالات ارتباط تصویری از جزوه

سوالات ارتباط تصویری از جزوه 9 سال 11 ماه ago #77101

ارتباط تصویری
از دیدگاه بزرگان و صاحبان نظریات هنر میتوان هنر را مجموعه ای از آثار بجا مانده که دارای نسبت معین بین اجزا هستند و حس زیبا شناسی را به انسان منتقل میکنند نام برد. اگر بخواهیم از دیدگاه ایده آلیستی به هنر نگاه کنیم باید علاوه بر مبحث زیبا شناسی به زیرساختهاو اعتدال بین اجزای هنر توجه کنیم . اندیشمندی به نام کانت معتقد است که هنر با آزادی بی حد و حصر توام است . تولستوی فیلسوف روسی هنر را از دیدگاه دیگری تعریف میکند وی معتقد است هنر باعث سعادت و رشد انسانها میشودو عاملی برای برقراری ارتباط است .
1- هنر را از دیدگاه صاحب نظران هنر نام ببرید: مجموعه ای از آثار بجا مانده که دارای نسبت معین بین اجزا هستند و حس زیبا شناسی را به انسان منتقل میکنند نام برد.
2- اگر از دیدگاه ایده آلیستی به هنر نگاه کنیم به چه چیزهای باید توجه کرد؟ به مبحث زیبا شناسی وزیرساختها و اعتدال بین اجزای هنر.
3- هنر از دیدگاه تولستوی چیست ؟ وی معتقد است هنر باعث سعادت و رشد انسانها میشودو عاملی برای برقراری ارتباط است .
تعریف کلی از فرهنگستان هنر : در این تعریف هرگونه فعالیتی که مادی نباشد و بر اساس قواعد زیبا شناختی از قوۀ تخیل و محیط و طبیعت بهرۀ فراوان برده باشد هنر نامیده میشود.
4- هنر را از دیدگاه فرهنگستان هنر تعریف کنید؟ در این تعریف هرگونه فعالیتی که مادی نباشد و بر اساس قواعد زیبا شناختی از قوۀ تخیل و محیط و طبیعت بهرۀ فراوان برده باشد هنر نامیده میشود.
تقسیم بندی هنر ( دیدگاه جامعه شناسانه ) : 1- هنرهای مکانی ( هنرهای تجسمی ) - 2- هنرهای زمانی - 3- هنرهای ادغامی ( که از هر دو زمانی و مکانی بوجود آمده)
5- هنر از دیدگاه جامعه سناسان به چند نوع تقسیم میشود؟ سه نوع 1- هنرهای مکانی ( هنرهای تجسمی ) - 2- هنرهای زمانی - 3- هنرهای ادغامی ( که از هر دو زمانی و مکانی بوجود آمده)
1- هنرهای مکانی ( هنرهای تجسمی ): مجسمه سازی - گرافیک که در یک مکان خاص فارغ از زمان ، با نظم و ترتیب ارائه میشود . هنرهای تجسمی از عناصر بصری اولیه تشکیل شده اند و قابلیت تجسم دارند ( یادآوری شونده)
6- هنرهای مکانی یا تجسمی را تعریف کنید؟هنرهای مانند مجسمه سازی - گرافیک که در یک مکان خاص فارغ از زمان ، با نظم و ترتیب ارائه میشود . و از عناصر بصری اولیه تشکیل شده اند و قابلیت تجسم دارند ( یادآوری شونده)
2- هنرهای زمانی: در بستر زمانی خاص شکل میگیرند و مهمترین ویژگی این هنر گذرا و بدون بازگشت بودن است . لذا درک آنها مستلزم زمان است . موسیقی ، تئاتر ، دیالگوها ، سخنوری ، شعر در زمان اجرای آن مستلزم درک می باشند و به زمان خاص خود تعلق دارند .
7- هنرهای زمانی را تعریف و مهمترین ویژگی آنرا بیان کنید و مثال بزنید؟ در بستر زمانی خاص شکل میگیرند و مهمترین ویژگی این هنر گذرا و بدون بازگشت بودن است . لذا درک آنها مستلزم زمان است . موسیقی ، تئاتر ، دیالگوها ، سخنوری ، شعر در زمان اجرای آن مستلزم درک می باشند و به زمان خاص خود تعلق دارند .

3- هنرهای ادغامی که از هر دو زمانی و مکانی بوجود آمده) : برای هنرهای که ارائه زمان و مکان در اجرای آنها نقش بسزائی دارد مانند سینما ، تعزیه ، تئاتر و حرکات موزون
8- هنرهای ادغامی چیست مثال بزنید؟ هنرهای که از هر دو زمان و مکان بوجود آمده ارائه زمان و مکان در اجرای آنها نقش بسزائی دارد مانند سینما ، تعزیه ، تئاتر و حرکات موزون
هنرهای هفتگانه : نقاشی – موسیقی – شعر – مجسمه سازی – ادبیات – معماری
9- هنرهای هفتگانه را نام ببرید؟ نقاشی – موسیقی – شعر – مجسمه سازی – ادبیات – معماری
تئاتر : به گفته بزرگان هنر ی در تمامی هنرهای دنیا است زیرا گریم – طراحی صحنه – لباس – رقص – موسیقی - اشعارو ادبیات دوران گذشته را به شکلی زنده و ملموس در آن وجود دارد بنابر این تاثیر گذارترین هنرو وسیلۀ ارتباطی است .
10 - تعریف تئاتررا بنویسید؟ هنری که در تمامی هنرهای دنیا است زیرا گریم – طراحی صحنه – لباس – رقص – موسیقی - اشعارو ادبیات دوران گذشته را به شکلی زنده و ملموس در آن وجود دارد بنابر این تاثیر گذارترین هنرو وسیلۀ ارتباطی است .
هنر ارتباطات :
ادغام هنر ارتباطات با مبانی هنر: رسانه ها چه جایگاهی در هنر دارند – هنر چه جایگاهی در رسانه دارد.
انتقال پیام و اطلاعات از فرستنده به گیرنده به شرط شکل گیری معنی در ذهن مخاطب و بازخورد آن .
تبلیغ : مجموعه ای از پیامها که از رسانه های مختلف برای تاثیرگذاری در مخاطب میباشد .
از دیدگاه هنر برای موفقیت تبلیغ به چه نکاتی باید توجه شود؟ رنگ – صدا- حرکات – فضا – ادبیات – موسیقی – تصویر- نور
اولین پخش تبلیغ در رسانه ها مورد توجه میباشد وخیلی تاثیر گذار است.
اگر بخواهیم به مبحث هنر و عرفان نظری بیندازیم با توجه به تعاریف هنر و عرفان که ریشه در مذهب و الهیات دارد به این نتیجه میرسیم که هردو لازم و ملزوم یکدیگرند . یک هنرمند خواه نقاش یا مجسمه ساز و یا خطاط باشد حتما به درجه ای از خلوص باید رسیده باشد و خود را پاک کند تا هنرش ملموستر و عامه پسندتر شود .
در بیشتر کشورهای دنیا هنرهای که با دین ادغام میشود تاثیرگذارتر و پرجاذبه تر است . در کلیساها ی قدیمی در رم و واتیکان آثار بسیار زیبا یی از خلقت بشر به روی دیوارهای آن توسط لئوناردوداونچی به تصویر کشیده شده است .
در اسپانیا زمان حملۀاعراب به این کشور و حکومت سیصد سالۀ اعراب مساجدی ساخته شد که از سراسر دنیا برای دیدن این مساجد به این کشور می آیند زیرا اعجازی در این بنا وجود داردکه در سایر بناهای اسلامی دیده نمیشود و آن تکرار عدد هفت با اسامی خداوند ، صفات پیامبران الول عزل و سایر مسایل دینی است . تمامی کاشی های موجود در دیوار و سقف این بنا به شیوۀ اسرار آمیز طراحی شده است و هفت گنبد ، هفت جایگاه نماز و.... آمیخته شده است .
اگر بخواهیم به عرفان و هنر در ایران اشاره بکنیم در زمانی که ایرانیان دین زرتشت را داشتند تمامی معابد و ساختمانهایشان دارای آتشکده نمادین ، شیر ،خورشید و اهورامزدا بود . اینها نماد عرفان موبدان (روحانیان) زرتشتی بود.
در دوران اسلام حضور کاشی کاریها ، منبت کاری ، سنگتراشی ، طراحی آیات قرآن بر روی ظروف طلا و نقره ، مس ، آمیخته ای از هنر مسلمانان ایرانی است و مهمتر از همه حضور ارتباطات سنتی مانند تعزیه ، پرده خوانی ، نقالی ، .... که ریشه در مذهب اسلام دارد و آمیخته به هنر ایرانی است میتوان اشاره کرد.
تاریخچه فیلم و تصویر متحرک : اگر بخواهیم بشکلی ریشه ای به تاریخچه هنر هفتم اشاره کنیم باید نقاشیهای دوران باستان ، تصاویر حک شده بر روی ظروف و پارچه و درون غارها را بررسی کنیم و بعد به نقاشی مدرن و کلاسیک در قرون وسطی و عصر رنسانس در اروپا اشاره کنیم . بعد از تکامل نقاشی با توجه به اینکه ثروتمندان و طبقه مرفه تنها گروهی از جامعه بودند که امکان داشتن تصاویر نقاشی شده ایی از خود را در کاخها و سرسراها داشته باشند نیازی به هنر عکاسی در جامعه بوجود آمد . در دوران رنسانس هزینه فراوانی برای تهیه یک پرتره همچنین زمان زیادی صرف می شد . فردی بنام نیپس در فرانسه که یک نقاش چیره دست بود با طلوع و غروب خورشید و حرکت نور بفکر اختراع دستگاه عکاسی افتاد . البته در گذشته دوربین عکاسی وضع و حجم بسیار زیادی داشت اما هزینه کمتری از نقاشی رنگ روغن داشت و مهمتر از همه سرعت عمل این هنر بود . فرد دیگری که در این رابطه هنر عکاسی را کامل کرد تالبوت نام داشت .
رقص به عنوان هنر پنجم از هنرهای هفتگانه به شمار می آید
جنبه های هنری رقص فراتر از فعالیتهای فیزیکی بدن می باشد و هر حرکت بدن متاثر از هریک از حالت درونی و عاطفی است به گونه ای که جسم ، اندیشه و عواطف انسانی بصورت واقعیتی یگانه تجسم می یابد . رقص ها بر گرفته از فرهنگ ، موقعیت جغرافیایی ، آداب و رسوم و موسیقی آن منطقه است . رقص به معنای پرواز در زبان پهلوی است .
تمامی هنرها دارای سبک هستند یکی از آن سبکها سورئالیسم است . تعریف آن : در قرن 21 سبکی در هنر بوجود آمد که فراتر از واقعیت بود . رئال به معنای برتری و واقعی دیدن است . سورئال که کلمه ای فرانسوی است یعنی بالاتر از واقعیت است .
سبک سورئالیسم را تعریف کنید؟ در قرن 21 سبکی در هنر بوجود آمد که فراتر از واقعیت بود . رئال به معنای برتری و واقعی دیدن است . سورئال که کلمه ای فرانسوی است یعنی بالاتر از واقعیت است .
تفاوت سریال و مجموعه: سریال به روایت داستانی گفته میشود که بر اساس موضوعات چندگانه در فاصله زمانی کاملا نامحدود به مدت دو الی سه سال بی انجامد . سریال داستانهای تودر تو و روایتهای گوناگونی از افراد مختلف دورن یک متن است . هر کدام از این افراد داستان زندگی خود را دارند که روی هم رفته مدت زمان طولانی را در بر می گیرد . در بسیاری از مواقع هنرپیشگان به شکلی واقعی با این سریالها رشد می کنند و دویا سه سال از عمر خود را سپری میکنند. مخاطب میتواند به عینه گذر زمان را مشاهده کند مانند سریالهای آمریکایی برخی از سریالهای ترکی ( اکران نمایش فیلم دو الی سه سال طول میکشد.)
مجموعه : به داستان کوتاه گفته میشود که آغاز و پایان مشخصی دارد . سوژۀ فیلم گریز به خارج از آن نمی زند و حول و حوش محور اصلی دور می زند . مانند مجموعه پایتخت . عملکرد ایران نسبت به کشورهای همسایه در ساخت مجموعه مثبت بوده است.

تفاوت سریال و مجموعه را بنویسد؟ سریال روایت داستانی است که بر اساس موضوعات چندگانه در فاصله زمانی کاملا نامحدود به مدت دو الی سه سال بی انجامد . و روایتهای گوناگونی از افراد مختلف دورن یک متن است . اما مجموعه داستان کوتاهی است که آغاز و پایان مشخصی دارد و سوژه فیلم حول و حوش محور اصلی دور می زند .
تعریف تیتراژ : برای هر فیلم سینمایی و یا مجموعه تلویزیونی آغاز و پایانی وجود دارد که به معرفی کارگردان ، فیلم نامه نویس ، هنرپیشگان و ... میپردازد. تیتراژ هر فیلم میتواند هویت اصلی فیلم را در برداشته باشد . موسیقی که بر روی تیتراژ قرار میگیرد محیط فیلم را برای مخاطب روشنتر میکند . سازنده فیلم در برخی از مواقع پیام اصلی خود را علاوه بر محتوای فیلم در تیتراژ می آورد.
قبل از اسلام معماری ایرانی تحت تاثیر فرهنگ یونانی و هنر و معماری در هند بود. در دوران سلوکیان که بلافاصله پس از حمله اسکندر بر ایران حکومت میکردنند ، معماری یونانی رواج فراوانی یافت و آئین و آداب و روسوم هندوها و بودائیان که مشابهت های با دین زرتشت ، تاثیر عمیقی در معماری دوران هخامنشی گذاشته است ( پیش از اسلام و هخامنشیان پیش از سلوکیان).
در 6 هزار سال گذشته در تپه سیلک کاشان بناهای ساخته شده که معماری آن دوران را بهمراه کوزه های گلی ، برای ما به ارمغان گذاشته است .
معبد چغازنبیل در کنار رودخانه کرخه در شوش قرار گرفته که در دوران ایلامی ها در 1250سال قبل از میلاد ساخته شده است .
طاق بستان در کرمانشاه جزوه آثار باستانی است که در دوران رضاشاه بدستور وی سردر موزه ایران باستان را کاملا شبیه آن ساخته اند واز مصالحی استفاده شده که امروزه شبیه معماری امروز است .
ورود کاشی کاری آبی و معماری اسلیمی از دوران صفویه به بعد در ایران رواج یافت و کشورهای همسایه نیز از این هنر بهره بردنند.
در هنر فرش ، گلیم ، زیلو و .... نقشهای قرینه ای وجود دارد که در دو طرف تصویر مشابه یکدیگر دیده میشوند . در صفحه آرایی نیز چنین چیزی وجود دارد.


تعریف نقطه و انواع آن و انرژی نقطه: نقطه ساده ترین و معجزترین و اولین عنصر بصری که از لحاظ ریاضی فاقد عرض ، طول و عمق می باشد.وقتی در بالا قرار گیرد سبک ، در پایین سنگین ، در راست احساس سبکی دارد چون بعد میسازد و در وسط خنثی است.
تعریف فضا :احساس آن در زمان و مکان دریافت می گرددو همه هستی جهان با فضا سروکار دارد و وظیفه آن مشخص کننده هر پدیده بصری است.
انواع فضا را نام ببرید؟ خارجی ( بیرونی ) 2- داخلی 3- میانی
تعریف بافت : یکی از عناصر هنرهای تجسمی است که معمولا با حس لامسه و حس بصری درک و دریافت می گردد و تمام پدیده های عالم دارای بافت بوده که معمولا جنسیت آنها را از بافت آن تشان می دهند.
عناصر تشکیل دهنده بافت را نام ببرید؟ 1-خط 2- سطح 3- حجم
انواع بافت را نام ببرید ؟ 1- بافتهای نرم 2- بافتهای خشن
سه رنگ اصلی را نام ببرید؟زرد - قرمز - آبی
رنگهای دوم را نام ببرید؟ نارنجی – سبز – بنفش ( زرد با قرمز : نارنجی ) ( زرد با آبی : سبز ) ( قرمز با آبی : بنفش )
روانشناسی رنگ در چه مواردی است ؟ رنگ و شخصیت – رنگ و دما و حرارت و لذت مادی – رنگ و وزن – رنگ و شکل و فرم – رنگ و ثروت – رنگ و سیاست – رنگ و محیط جغرافیای ومکان.
زرد چه میگوید؟ سبکترین رنگ و از لحاظ گرمی و سردی خنثی است . نماد علم و دانش و آگاهی و معرفت است . اگر با سفید همراه شود نمایانگر علم ودانش الهی و روحانی است . اگر با سیاه همراه شود نمایانگر خطر و تنفرو دوری است ( نه درون گرا و نه بیرون گرا است)
آبی چه میگوید؟ سردترین و سنگین ترین دایره رنگی است . آرامبخش و روحانی است ( درون گرا ) اگربا سفید همراه شود روحانیتش تشدید میشود و سبک است مناسب ارتباطات بصری با مفاهیم مذهبی است . اگربا سیاه همراه شود ترس و شفقت و بدبختی را نشان میدهد و درون گرای آن کم میشود( درون گرای مرموز )
قرمز چه میگوید؟ گرمترین رنگ است از لحاظ تیره روشنی متوسط و بسیار پرهیجان و پر تحرک است . بسیار درونگرا و مادی است .حرارت زاست . بیشتر در رستورانها استفاده میشود . اگر با سفید همراه شود مانند قرمز شهادت مثبت است و اگر با سیاه همراه شود منفی و یادآور صحنه های جنایت و خونریزیست.
سبز چه میگوید ؟ترکیبی از زرد و آبی است . رنگی سرد از لحاظ وزن متعادل و برونگرای متعادل است . نمایانگر رشد ، پیشرفت و ترقی است ( مثل طبیعت ) . اگر با سفید و زرد همراه باشد جنبه های مثبت ، عرفانی و مذهبی را تشدید میکندو اگر با سیاه همراه شود جنبه مثبت آن خاموش و رشد و بالندگی آن کم میشود.
بنفش چه میگوید؟ تیره ترین و مرموزترین رنگ است . سرد و گرمی متوسطی دارد. سنگین ترین و حرارت آن متوسط است .نمایانگر آخرت است و اگر روشن شود مثبت و عرفانی و رمانتیک و شاعرانه میشود . ( رنگ یاسمنی ) اگر با سیاه همراه شود بسیار وهم آلود و خفقان و ظلم و ستم را میسازد( حکومت نظامی )
نارنجی چه میگوید؟ مقبول ترین رنگ دنیا است وزنی متعادل و گرایش به سبکی دارد . رنگی گرم است . بین خواسته های مادی و روحی انسان تعادل ایجاد میکند . تحرک پذیری متعادلی داردو در محیط های رسمی بیشتر استفاده میشود. برای فضاهای اتاق خواب نیز مناسب است.
فیلمهای سینمایی به چند گروه تقسیم میشوند نام ببرید؟سه گروه 1- فیلم کوتاه از چند ثانیه تا چند دقیقه ( آگهی ها ) 2- فیلم نیمه بلند از 45 دقیقه تا 70 دقیقه ( مستند ها ) 3- فیلمهای بلند سینمایی از 2ساعت با بالا
فرق عکس و اسلاید چیست ؟ عکس فیلم سٌل دارد و نگاتیو است و اسلاید مثبت است .
ویژه گیهای ارتباطی تصویرهای متحرک را نام ببرید؟ 1- درگیری بصری و ذهنی برای مخاطب ایجاد می کنند 2- به دلیل وجود قصه و دراماتیک بودن پیامهای متعددی در آن گنجانده میشود و نتیجه گیری را هم امکان پذیر میسازد 3- از لحاظ انتقال پیام برای مخاطب تنوع و جذابیت بیشتری دارند.
انواع شیوه های نورپردازی را نام ببرید؟نور از بالا – از پایین – روبرو- تلویزیونی
1- نوراز بالا: به معنی نورپردازی از جانب خداست و روحانی و الهی نشان داده میشودو به منظور اقناع است و شخص را محترم میکند.
2- نور از پایین : یعنی نور از زمین ، نورخاکی و مرموز کننده است و شخص را حقیرو مرموز میکند.
3- نور از روبرو: به معنای صداقت است و معمولا در تلویزیون و سینما و در فیلمهای هیجانی و اکشن استفاده میشود و شخص را صادق میکند.
4- نورپردازی تلویزیونی: نورها در تلویزیون روشن و بدون سایه است.
ابزارهای نورپردازی را نام ببرید؟ 1- نورپردازی واقعی : که سفید رنگ است 2- کامپیوتری : تنوع رنگ دارد و یا دو بعدی و سه بعدی است و فقط در کامپیوتر است .
نشانه شناسی را تعریف کنید؟ شامل علامات نگارشی ، نوشتاری ، آوایی ، آواهای فیزیکی ، نتهای موسیقی بطور کلی نشانه هایی زبانی دارای معانی هستند که به موجب قرارداد از پیش تعیین شده پذیرفته و درک و دریافت میشود.( تمام چیزهای که طبق قراداد اجتماعی واز پیش تعیین شده را به جای چیز دیگری معرفی میکند)مثال : تصاویرنگارشی مانند تصاویر طبیعت . نوشتاری مانند نوشته های که می نویسیم. آوای فیزیک مانند خمیازه کشیدن.
سه لایه معنایی محتوایی را نام ببرید؟ طبیعی – قراردادی – معنایی ژرفتر ( عمیق تر) که این تصاویر شامل نمادها و رمزهای نشانه ها هستند.
ارتباط غیرکلامی ازچند راه امکان پذیر است ؟ حرکات – فرازبانها – حس بویایی – حساسیت پوستی – حس لامسه
تصویر قراردادی را توضیح دهید؟ تصویری است که به شکل گرافیکی با خط و خطوط و سطح تشکیل شده باشد و بر اساس یک انتخاب و قرارداد برای معنا و قراداد نوشته شده مثل ساعت که نماد گذشت زمان است.
قدرت نمادها چه کار میکندودر کجا ها کاربرد دارد؟ 1- معانی را فشرده و کمپرس می کند 2- انتقال پیامها و معانی پیچیده را آسان می کند.و بیشتر در رسانه هایی مانند تلویزیون ،سینما و اینترنت و تصویرهای مانند پوستر و کاتالوگ و غیره کاربرد دارد.
کارآرایی رمزها بیشتر درکجاست ؟ در رسانه های غیر تصویری ، نوشتاری وسعت دارد.
صفحه آرایی را تعریف کنید؟هنری است که وظیفه آن 1- ایجاد انگیزه بیشتر برای خوانندگان 2- راحتی 3- ایجاد جذابیت 4- زیبایی جذابیتهای بصری که توسط هنرمندان رشته ارتباط بصری اجرا وعمل میشود.
صفحه آرایی در چه موضوعاتی اجرا میشود؟ 1- قطع 2- موضوع 3- مخاطب
نمادها چیست ؟ معانی را فشرده و یک جا جمع میکند .تمام کتابها ، روزنامه ها نماد و نشانهای مخصوص به خود را دارند مانند روزنامه همشهری که آرا م آن نماد و معنی عملکرد کرد آن روزنامه را دارد.
فرق رمزگان و نماد در چیست ؟ در رمزگان ارتباطی با عملکرد ندارد ولی نمادها به عملکردشان ربط دارد . نشانه ها کاملا شناخته شده هستند در صورتی که رمز تنها برای گروه ویژه ای قابل بررسی است مثلا : گروه پزشکان که از رمزها و کلمات مخصوص به خود استفاده میکنند .
تصاویر نمادها را نام ببرید؟ 1- تصاویر اشاره ای یا فیگوراتیو: مانند اشاره دست سربند که نماد اجازه گرفتن است – پیشانی بند بسیجی که نماد رزمنده بودن است . 2- گل لاله : نماد شهادت گل سرخ : نماد زن - نمونه های دیگر مانند نماد فیزیک – عناصر شیمی – علامت مرگ هلال احمرو...
تصاویر استعاره ای را شرح دهید؟ تصاویری هستند که به شکل عملکردی یعنی بیان تصویری ما را به دنیای دیگری هدایت میکنند که این دنیا موازی با معانی ذهنی ماست . مثل جاده که در ذهن ما مسیر زندگی یا سرنوشت انسان را معنا می دهند.( معنای ذهنی که از یک تصویر طبیعی برداشت میشود)
ارزش صفحه آرایی رابنویسید: بعضی از هنرمندان تصویر کم رنگی را درنظر میگیرند و روی تصویر با رنگ متفاوتی مینویسند . قالیچه ها قرینه هستند.
قواعد صفحه آرایی را نام ببرید؟ 1- صفحه آرا اطلاع میدهد . 2- توجه را جلب میکند 3- سرگرم میکند 4- آگاه میسازد 5- ترکیبی از تصویر ، رنگ ، حروف و ... است .
نکات با اهمیت در صفحه آرایی را بیان کنید؟ 1- انتخاب مناسب نوع خط 2- متناسب بودن فواصل سطرها 3- در نظر گرفتن فضاهای پرو خالی صفحه .






1- هنر را از دیدگاه صاحب نظران هنر نام ببرید: مجموعه ای از آثار بجا مانده که دارای نسبت معین بین اجزا هستند و حس زیبا شناسی را به انسان منتقل میکنند نام برد.
2- اگر از دیدگاه ایده آلیستی به هنر نگاه کنیم به چه چیزهای باید توجه کرد؟ به مبحث زیبا شناسی وزیرساختها و اعتدال بین اجزای هنر.
3- هنر از دیدگاه تولستوی چیست ؟ وی معتقد است هنر باعث سعادت و رشد انسانها میشودو عاملی برای برقراری ارتباط است .
4- هنر را از دیدگاه فرهنگستان هنر تعریف کنید؟ در این تعریف هرگونه فعالیتی که مادی نباشد و بر اساس قواعد زیبا شناختی از قوۀ تخیل و محیط و طبیعت بهرۀ فراوان برده باشد هنر نامیده میشود.
5- هنر از دیدگاه جامعه سناسان به چند نوع تقسیم میشود؟ سه نوع 1- هنرهای مکانی ( هنرهای تجسمی ) - 2- هنرهای زمانی - 3- هنرهای ادغامی ( که از هر دو زمانی و مکانی بوجود آمده)
6- هنرهای مکانی یا تجسمی را تعریف کنید؟هنرهای مانند مجسمه سازی - گرافیک که در یک مکان خاص فارغ از زمان ، با نظم و ترتیب ارائه میشود . و از عناصر بصری اولیه تشکیل شده اند و قابلیت تجسم دارند ( یادآوری شونده)
7- هنرهای زمانی را تعریف و مهمترین ویژگی آنرا بیان کنید و مثال بزنید؟ در بستر زمانی خاص شکل میگیرند و مهمترین ویژگی این هنر گذرا و بدون بازگشت بودن است . لذا درک آنها مستلزم زمان است . موسیقی ، تئاتر ، دیالگوها ، سخنوری ، شعر در زمان اجرای آن مستلزم درک می باشند و به زمان خاص خود تعلق دارند .
8- هنرهای ادغامی چیست مثال بزنید؟ هنرهای که از هر دو زمان و مکان بوجود آمده ارائه زمان و مکان در اجرای آنها نقش بسزائی دارد مانند سینما ، تعزیه ، تئاتر و حرکات موزون
9- هنرهای هفتگانه را نام ببرید؟ نقاشی – موسیقی – شعر – مجسمه سازی – ادبیات – معماری
10 - تعریف تئاتررا بنویسید؟ هنری که در تمامی هنرهای دنیا است زیرا گریم – طراحی صحنه – لباس – رقص – موسیقی - اشعارو ادبیات دوران گذشته را به شکلی زنده و ملموس در آن وجود دارد بنابر این تاثیر گذارترین هنرو وسیلۀ ارتباطی است .
سبک سورئالیسم را تعریف کنید؟ در قرن 21 سبکی در هنر بوجود آمد که فراتر از واقعیت بود . رئال به معنای برتری و واقعی دیدن است . سورئال که کلمه ای فرانسوی است یعنی بالاتر از واقعیت است .
تفاوت سریال و مجموعه را بنویسد؟ سریال روایت داستانی است که بر اساس موضوعات چندگانه در فاصله زمانی کاملا نامحدود به مدت دو الی سه سال بی انجامد . و روایتهای گوناگونی از افراد مختلف دورن یک متن است . اما مجموعه داستان کوتاهی است که آغاز و پایان مشخصی دارد و سوژه فیلم حول و حوش محور اصلی دور می زند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سوالات ارتباط تصویری از جزوه 9 سال 10 ماه ago #85711

خانم بطایی خیلی زحمت کشیدی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: بیتا برارین