چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ارتباط تصویری

ارتباط تصویری 10 سال 4 هفته ago #70726

کتاب
مجموعه ای از صفحات کاغذی است که متنی روی آن ها نوشته شده است و در یکی از طرفها به هم بسته شده اند و مجلد است . به مجلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته میشود .
کتاب در اندازه های گوناگون وجود دارد . قطع رحلی ، وزیری و جیبی از معروفترین قطع های کتاب است . کوچکترین کتاب دنیا که یک انجیل است در موزه کلیسای وانک اصفهان نگهداری میشود . اولین کتاب به زبان فارسی در هلند به دست یک ارمنی به زیور طبع آراسته شد .
از انواع دیگر کتاب ، کتاب دیجیتالی ( eBook ) است که کتاب در قالب بسته های نرم افزاری مانند پی دی اف ارائه شود . نمونه دیگری از کتاب غیر چاپی ، کتابهای صوتی است .
روزنامه
نشریه ای است که به طور مرتب و منظم تهیه ، چاپ و پخش میشود و بی هیچ قید و شرطی در دسترس مردم قرار میگیرد . روزنامه نه بیانیه است و نه اطلاعیه و برای روشن ساختن افکار مردم به نشر اخبار و اطلاعات در زمینه های گوناگون و انتقاد و صلاح اندیشی در امور عمومی میپردازد .
عکس
عکس در واقعتی ترین حالتش تکه کاغذی با قشر حساس به نور است که طرح واضح منظره ای خارجی را به صورت دو بعدی نشان میدهد . عکس بازنمایی است که احتمالا بدون وجود موضوع مورد ارائه نمیتواند گرفته شود یا گرفته شده باشد . این رابطه خاص دوربین با واقعیت است که ما را ناگزیر به باورگزارش ، تشخیص هویت و مدارک تصویری و کلیه دیگر امکانات آن میسازد .
عکاسی به دو صورت سیاه و سفید و رنگی میباشد که تا قبل از فن آوری دیجیتال همواره این هنر از لحظه ظهور نگاتیو تا چاپ عکس بر روی کاغذ با دخالت مستقیم دست صورت میگرفت .
عکاسی به سه بخش عکاسی هنری عکاسی متند و عکاسی شخصی دسته بندی میشود . گفته شده است که عکسها در بردارنده اطلاعات زیبایی شناسی و یا احساسات و عواطف هستند . اما واقعیت این است که این سه عنصر همگی در عکس خوب حضور دارند و جذابین عکسها مرهون ترکیب آنها است .
تلویزیون
تلویزیون سامانه ای ارتباطی برای پخش و دریافت تصاویر متحرک و صدا ها از مسافتی دور است .
به مجموعه فراهم کننده و پخش کننده این تصاویر ، سیما گفته میشود و دستگاه گیرنده برنامه های سیما ، دستگاه تلویزیون نام دارد .
واژه تلویزیون که از زبان فرانسوی به فارسی راه یافته خود واژهای دورگه است که بخش نخست آن از واژه یونانی تله ( دور ) و بخش دوم آن از واژه لاتین ویزیو ( دیدن ) گرفته شده است .
با اینکه در بیشتر زبانها همین واژه تلویزیون ( البته با تلفظ های بسیار گوناگون ) به کار میرود برخی زبانها واژه های خود را برای این مفهوم دارند . برای نمونه در زبان آلمانی برای تلویزیون همیشه واژه Fernsehen به کار برده میشود که معنی واژگانی آن دوردید است . یا در زبان ژرمنی نیدرساکسنی به تلویزیون Kiekschapp میگویند که معنی لغوی آ« نگرش است و در فارسی به آن جعبه جادویی میگویند .
ویدئو کنفرانس
ویدئو کنفرانس فناوری است که افراد در مکانها مختلف با فواصل مختلف را قادر میسازد تا صورت و تصویر همدیگر را به صورت زنده دریافت نموده و همانند.......
تعریف سینما
سینما هنری است مبتنی بر ضبط تصویری حوادث و ترکیب خاص و عرضه آ«ه توام با صدا که باطرح مفاهیم گوناگون به صورت بیانی ویژه در عرصه هنر تجلی میابد . هنر سینما از نظر محتوا مبتنی بر زمینه های مختلف علوم انسانی ، علوم ارتباطات ، ادبیات و رشته های دیگر هنری بوده و از نظر تکنیکی از مباحث فیزیک ، شیمی ، مکانیک و الکترونیک بهره می برد .
سینما شاخه ای از هنر است که در آن یک داستان به وسیله دنباله ای از تصاویر متحرک ( فیلم ) نمایش داده میشود . یک نمایش سینمایی که فیلم سینمایی نامده میشود از عناصر تصویر ( به صورت مجموعه ای از فریم ها ) و صدا ( گفتگو ، صدا و موسیقی ) تشکیل شده است . یک فیلم بر اساس فیلمنامه یا سناریو و توسط مجموعه ای از بازیگرها ، کارگردان ، فیلم بردار و .... ساخته میشود . سینما جدید ترین شاخه هنر ، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی ترین و محبوب ترین تولیدات هنری را ارائه میکند . در اینجا با برخی از اصطلاحات و معانی آنها در سینما به اختصار ، آشنا میشویم .
وضوح Definition
اصطلاحی که در مورد فیلم نام ( Film stock ) به کار میرود و نمودار قدرت و قابلیت فیلم در تعیین و تفکیک عناصر تصویر است . اگر اجزای تصویر از هم قابل تعیین و تفکیک باشند فیلم دارای وضوح ظریف ( Fine Definitioon) است وگرنه ، تصویر چرک به نظر میرسد و نقطه های ریز سیاه و سفید که در کنار هم قرار گرفتنشان تصویر را به وجود می آورد درشت و مشخص هستند و در این مورد تصوی را رانه دانه (Grainy) میگویند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ارتباط تصویری 10 سال 1 روز ago #75638

بسیار خوب خلاصه کردید معمولا در تعاریف هنر متون پیچیده وغیر قابل فهم وجود دارد وبهترین راه درک ان خلاصه کردن است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: بیتا برارین