سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: وبلاگ خوب چگونه است؟

وبلاگ خوب چگونه است؟ 9 سال 11 ماه ago #74503

وبلاگ محیطی برای خواندن مطالب، یادداشتهای روزانه و نظرات نویسندگان آن است به سریعترین و ساده ترین حالت و نه محلی برای نمایش خلاقیت نویسنده در بکارگیری جلوه های بصری جاوا اسکریپت، یا توانایی او در فلش و ایجاد نوشته های متحرک. این تعریفی صحیح از وبلاگ است و خوانندگان نیز همین انتظار را دارند.
مهمترین عنصر یک وبلاگ مطالب و یادداشت های نویسندگان است و در طراحی قالب هدف آن است که مطالب در واضح ترین و مناسبترین شکل و با سرعت برای خوانندگان قابل دسترس باشد.
یکی از مزیتهایی که در بسیاری از ابزارها و برنامه های ساخت وبلاگ در نظر گرفته شده است فراهم کردن امکان ایجاد قالب جدید و یا تغییر قالب وبلاگ است.
قالبها، شکل، مکان، ‌رنگ و نحوه نمایش مطالب ویا دیگر عناصر وبلاگ را در صفحات وبلاگ تعیین می کنند. آنها کمک می کنند که کاربران این ابزارها و نویسندگان وبلاگ بدون درگیری با مسائل و مشکلات برنامه نویسی امکان اعمال سلیقه خود را در نحوه نمایش وبلاگ خود را داشته باشند.
از نظر فنی قالبها از کدهای HTML که تعیین کننده شکل و رنگ صفحات وبلاگ است و همچنین کدها و تگهای بخصوصی که مکان و شیوه تکرار عناصر وبلاگ را تعیین میکند تشکیل شده است و معمولا هر ابزار ساخت وبلاگ (مانند بلاگفا، بلاگر و یا MT) از تگها و کدهای مخصوص خود استفاده میکند.
تگهای موجود در قالب وبلاگها جدا از آنکه در کدام ابزار مورد استفاده قرار میگیرند برای دو هدف در نظر گرفته شده است.تعدادی از تگها تعیین کننده مکان عناصر غیر تکراری وبلاگ هستند مانند عنوان وبلاگ،توضیحات ،‌ایمیل و یا آدرس صفحات آرشیو و تعدادی دیگر تعیین کننده نحوه نمایش عناصر تکرار شده در وبلاگ هستند (مانند متن، تاریخ و یا نویسنده مطالبی که پست می‌شوند).
هر فردی می تواند با کمی حوصله و یا کمک از برنامه هایی مانند فرانت پیچ قالبی مناسب و دلخواه برای وبلاگ خود ایجاد کنند و یا حتی قالبی را که طراحی کرده در اختیار دیگران نیز قرار دهد و البته آشنایی با کدهای HTML و یا برنامه های طراحی صفحات HTML مانند فرانت پیچ کمک بزرگی در این زمینه خواهد بود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید مجتبی قریشی نژاد