یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ترجمه متن درس 3 و 6

ترجمه متن درس 3 و 6 10 سال 1 هفته ago #72573

درس 3
فناوری اطلاعات چیست؟
فناوری اطلاعات بر می گردد به تمام اشکال فناوری که در پردازش، نگهداری و انتقال اطلاعات به شکل الکترونیک استفاده می شود. اطلاعات به معنی موجودیتی مادی یا غیر مادی که به کاهش تردید درباره یک وضع و رویداد کمک می کند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یک پیش بینی کننده هوا، آب و هوایی صاف و آفتابی را برای فردا پیش بینی می کند، این اطلاعات شک و تردید ما را در خصوص اینکه آیا رویدادی همچون مسابقه بیسبال برگزار خواهد شد یا خیر، کاهش می دهد. اطلاعات حاصل از پردازش تراکنش ها تردید ما درباره سفارشات انجام نشده یا وضعیت مالی شرکت کاهش می¬دهد. اطلاعاتی که در ابتدا برای کنترل در سازمان استفاده می¬شود، شک و تردید در خصوص عملکرد شرکت مطابق برنامه و بودجه را کاهش می¬دهد.
ممکن است اطلاعات ناشی از عملیات درونی شرکت یا نهادهای بیرونی مانند عرضه کنندگان یا مصرف کنندگان باشد.
همچنین اطلاعات از پایگاه های اطلاعات و خدمات بیرونی بدست می¬آید، به عنوان مثال، سازمان ها مقادیر زیادی اطلاعات بازاریابی و رقابتی خریداری می¬نمایند. شرکت های دلالی تحقیقات متنوعی درباره شرکت های مختلف به مشتریان ارائه می¬دهند.
فناوری اطلاعات بسیار گسترده تر از قابلیت های رایانه ای رایانه ها است. امروزه رایانه ها به شکل گسترده ای برای ارتباطات و همچنین نقش های سنتی آنها ،یعنی نگهداری داده و محاسبه، مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از رایانه ها از طریق انواع مختلف خطوط ارتباطی برای تشکیل یک شبکه به هم متصل شده اند. بیش از 43 میلیون رایانه میزبان وجود دارد ، به عنوان مثال در اینترنت و بیش از 100 میلیون رایانه در سراسر جهان به آن دسترسی دارند. از طریق شبکه افراد و سازمان ها به یکدیگر متصل می شوند و این ارتباطات نحوه تفکر ما در خصوص انجام کسب و کار را تغییر می دهند.  
درس 6
رسانه اجتماعی: "رسانه اجتماعی " دقیقا چیست؟
رسانه اجتماعی به معنی رسانه¬ای مبتنی بر وب و متحرک که مردم از آن به منظور تعامل و ارتباط با یکدیگر استفاده می¬کنند. این نوع از رسانه اغلب همراه با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا (نوشته، عکس و فیلم) می¬باشد که مردم خودشان از طریق اینترنت به وجود می¬آورند. به طور کلی، رسانه های اجتماعی شش نوع اند. نوع اول مربوط به افرادی است که با یکدیگر بر سر یک پروژه کار می کنند. ویکیپدیا مثالی برای این نوع از رسانه اجتماعی است. نوع دیگر، سایت های شبکه های اجتماعی است. این سایت ها امکان حفظ ارتباط با دوستان، یافتن دوستان جدید و پیوستن به اجتماعات را فراهم می¬آورند. بسیاری از مردم به بازی کردن در اینترنت علاقه مند هستند، لذا شبکه های اجتماعی بازی نیز داریم. این بازی ها امکان تعامل و بازی کردن بازیکنان با یکدیگر یا در مقابل یکدیگر را فراهم می¬آورد. رسانه World of War Craft مثال خوبی است.
آخرین نوع رسانه اجتماعی وبسایتهایی همچون Second Life هستند که مردم می¬توانند آواتار درست کنند ودرست مثل دنیای واقعی از اشیا استفاده کنند یا آنها را ایجاد کنند. رسانه های اجتماعی با رسانه های سنتی تفاوت دارند. در گذشته، رسانه از یک مکان، معمولا یک شرکت، ایجاد می¬شد. سپس شرکت رسانه را به مصرف کنندگان ارسال می¬نمود. مجلات، کتاب ها و فیلم ها نمونه ها چنین رسانه ای هستند. اما در رسانه های اجتماعی افراد بسیار زیادی در جاهای مختلف محتوا را خلق می¬کنند. تفاوت دیگر این است که افرادی که در رسانه اجتماعی محتوا را تولید می¬کنند نیاز به مهارت بسیار حرفه ای ندارند. از سوی دیگر، در رسانه های سنتی افراد نیاز به مهارت های خاص برای تولید نیاز دارند. تفاوت دیگر اینکه، رسانه های اجتماعی با سرعت بیشتری قابل تولید اند. نوشتن یک پست در توییتر فقط چند دقیقه طول می-کشد اما به عنوان مثال ماه ها طول می¬کشد تا یک مجله تولید شود یا ساختن یک فیلم سالها طول می¬کشد.
برخی از مردم رسانه های اجتماعی را خوب می¬دانند و برخی بد. اما نظر شما هر چه باشد رسانه اجتماعی وجود دارد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ترجمه متن درس 3 و 6 10 سال 1 هفته ago #72987

i wish the best for you
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: عصمت قندی