شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نمایشگاه وانواع آن

نمایشگاه وانواع آن 9 سال 11 ماه ago #80050

با سلام واحترام به استاد
نمایشگاه و انواع آن



نمایشگاه ها انواع مختلفی دارند، یکی از مهم ترین نمایشگاه ها، نمایشگاه های بین المللی و بازرگانی است که نمونه آن هر ساله در تهران برگزار می شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه ها در کشورهای صنعتی پیشرفته، ایجاد بازاری متمرکز برای کلیه خریداران خارجی (بهره برداری تجاری) می باشد ولی در ایران به دلیل عدم وجود امکانات و در نتیجه عدم حضور بازدیدکنندگان خارجی، این نمایشگاه درست به بازار واردات تبدیل شده است. برخی از نمایشگاه ها به عنوان نمایشگاه های اختصاصی برگزار می شود که معمولا یک کشور با هویت خود در یک کشور دیگر ظاهر می شود، برای موفقیت در چنین نمایشگاه هایی به هزینه تبلیغاتی بالایی نیاز می باشد که متاسفانه شرکت های ایرانی چنین هزینه هایی را اختصاص نمی دهند. از انواع دیگر نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه تخصصی اشاره کرد. در این نوع نمایشگاه رقابت بین المللی وجود ندارد بلکه ارتباط تجاری مطرح است. نمایشگاه های ملی از دیگر انواع نمایشگاه ها محسوب شده که برای نمایش و توانمندی های بومی یک کشور برگزار می شود. بدین شکل که توانمندی های تولیدی و خدماتی کشوری را در همان کشور به نمایش می گذارد و از خارجیان برای بازدید دعوت می نماید. یک نوع نمایشگاه هم با عنوان اکسپو وجود دارد که مدت برگزاری آن ها بیشتر می باشد. (3 تا 4 ماه) و در آن علاوه بر جنبه های تجاری، جنبه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی در کنار مسایل تجاری مطرح می شود که اساس آن اطلاع رسانی از توانمندی های موجود در یک کشور است. در کل نمایشگاه ها چه بین المللی و چه تخصصی، محل برخورد خریداران و فروشندگان، متقاضیان و عرضه کنندگان کالا و به عبارت اقتصادی نقطه برخورد عرضه و تقاضا می باشد که برای مشاهده نمونه محصولات و مبادله اطلاعات بین افراد تشکیل می شود.

نوشته شده توسط الناز رضائی در ساعت 10:46 | لینک | نظر بدهید
یکشنبه یکم بهمن 1391


انواع نمایشگاه

نمایشگاهها بر حسب موضوع یا محل برگزاری به ترتیب زیر طبقه بندی می شوند:

1. بازار : از شش هزار سال پیش شروع شده است که به آنها بازار های مکاره می گویند.
2. نمایشگاههای محلی: در یک محل یا شهر خاص برگزار می شود مثل پوشاک بهاره که در اسفند ماه هر ساله برگزار می شود.
3. نمایشگاههای منطقه ای: در یک استان یا منطقه جغرافیایی انجام می شود.
4. نمایشگاههای ملی: توانمندیها و پیشترفت بازرگانی، صنعتی، تکنولوژی، فرهنگی و هنری یک کشور به نمایش در می آید.
5. نمایشگاههای بین قاره ای: بین دو یا چند قاره جهان در کشوری خاص برگزار می شود.
6. نمایشگاههای بین المللی عمومی: در این نمایشگاهها کالاهای مختلف اعم از مصرفی و سرمایه برای عموم به نمایش در می آید. نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران از آن جمله است در این نمایشگاهها تجارت واقعی صورت نمی گیرد.
7. نمایشگاه بین المللی تخصصی: مدت برپایی آن کوتاه و کالاهای خاص و صنعت جانبی آن به نمایش در می آید. مثل نمایشگاه بین المللی چرم، لوستر ، ماشین و ...
8. نمایشگاههای بین المللی اطلاعاتی: آخرین تحولات تکنولوژیکی و دانش فنی به نمایش گذاشته می شود. معمولاً هر دو سال یا چهار سال یکبار برگزار می شود مانند نمایشگاه بین المللی انفورماتیک که در آلمان بر پا می شود.
9. نمایشگاههای اختصاصی کشورها: این نوع نمایشگاهها به درخواست یک کشور و در کشور دیگری برگزار می شود که هدف آن بازاریابی است و تحکیم مناسبات اقتصادی و سیاسی را در بر دارد مثل نمایشگاه اختصاصی ایران در استرالیا .
10. نمایشگاههای اکسپو: نمایشگاههای جهانی اکسپو از مهم ترین و پیشترفته ترین نوع نمایشگاهها در جهان محسوب می شود که مدت بر پایی آن طولانی و عموماً در این نمایشگاهها آداب و رسوم، فرهنگ، هنر، تجارت، صنعت و تکنولوژی کشور ها معرفی می شود نمایشگاههای اکسپو به مسائل بازرگانی می پردازد و تاکنون در ایران برگزار نشده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نمایشگاه وانواع آن 9 سال 10 ماه ago #90135

سلام
موضوع ارسالی خیلی خلاصه است،تکمیل شده آن را با ذکر منابع ارسال کنید.باتشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مهسا سعیدی وفا