خوش آمديد,
مهمان
|
|
-۱مهمترین عامل توفیق در یک نمایشگاه دارا بودن یک سیاست تبلیغاتی و از پیش تعیین شدهاست. این سیاستها برای هر صنعت متفاوت است.
-۲کسانی را به عنوان راهنما و مسئول غرفه بگمارید که توانایی شناسایی و ارتباط بسیار بالا با مشتریان ناشناخته خود را داشتهباشند. برخی از مدیران چندان به این موضوع اهمیت نمیدهند و بهرغم انجام هزینه های سنگین جهت غرفه آرایی و دکوراسیون، چون فاقد طرحی از پیش تعیین شده هستند، تمامی زحمات آنها به دلیل گزینش نادرست کارکنان غرفه بههدر میرود. -۳بهره گیری از بروشور و کاتالوگ جهت تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نکته مهمتر آنکه غرفه داران نسبت به نحوه توزیع آن باید دقیق باشند. توصیه میگردد که در محل غرفه خود صدها بروشور و کاتالوگ مربوط به شرکت و محصولات خویش را آماده نمایید تا درصورت درخواست متقاضیان و بازدیدکنندگان، در اختیارشان قرار گیرد. در نمایشگاه بازدیدکنندگان فرصت زیادی ندارند تا با محصولات و کالاهای تمامی غرفهها آشنا شوند، لذا در اختیار گذاشتن این کاتالوگها باعث میشود، تا بازدیدکنندگان پساز ترک نمایشگاه فرصت کافی برای مطاله تمامی محصولات شما از طریق کاتالوگها را داشته باشند. -۴نمایشگاه صرفا محل فروش کالا نیست، بلکه مکانی جهت گفتوگو و انجام مذاکرات میان بازدیدکنندگان و غرفهداران و ایجاد ارتباط با شرکتها و سازمانهای دیگر و نیز شناسایی رقبای جدید و محصولات آنها است. لذا سعی کنید از این مزیت نهایت بهره راببرید. -۵نوع دکوراسیون غرفه باید متناسب با سیاستهای تبلیغاتی شرکت باشد. شکل ظاهری غرفه شما نشانه هویت و ماهیت شرکت شماست. لذا در چیدمان وسایل و نمونه کالاها و نیز زیبایی و تمیزی غرفه خود کوشا باشید. -۶سعی کنید در یک نمایشگاه به موقع ثبتنام کنید تا بتوانید فضای مناسبی را در سالنهای نمایشگاه بگیرید. غرفهای را انتخاب کنید که در مسیر ورود بازدیدکنندگان باشد. دراین خصوص با یک مشاور نمایشگاهی یا یک غرفهآرا مشورت کنید. نامناسب بودن فضای غرفه تاثیر زیادی در ناکامی شما در یک نمایشگاه ایفا مینماید. حتی اگر مبلغ اجاره غرفه مدنظر شما بیشتر بود، نگران نباشید و وجه آن را پرداخت کنید. -۷سعی کنید برای مشتریان بالقوه خود کارت دعوت ارسال نمایید و از آن ها دعوت کنید از غرفه شما در نمایشگاه بازدید نمایند. -۸برای حضور در نمایشگاه باید از مدتها قبل برنامهریزی کرد از جمله آماده کردن نمونه محصولات، آموزش و تععین کارمندان غرفه، طراحی غرفه، تنظیم بودجه برای شرکت در نمایشگاه، آماده کردن هدایا، تهیه بروشورهای لازم و کارت ویزیت و... -۹بیتردید هرچه اعتبار و آوازه نمایشگاه بیشتر باشد، امکان موفقیت شرکت ها در آن بیشتر میشود. لذا سعی کنید در نمایشگاهی شرکت کنید که دارای اعتبار و آوازه خاصی باشد. -۱۰با دیگران رفتار دوستانهای داشته باشید. با توجه به اینکه بازدیدکنندگان غرفه شما ایستادهاند، شما نیز در غرفه خود بایستید. -۱۱تا میتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. هر اندازه که با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، به همان اندازه امکان فروش شما بیشتر میشود. -۱۲جسور باشید، سعی کنید کمرو نباشید، شما در نمایشگاه شرکت کرده اید که کالاهای خود را بفروشید و مشتریان تازهای پیدا کنید. -۱۳هریک از کالاها را بهمنظور راحتی مشتریان بهطور واضحی قیمتگذاری کنید. -۱۴در هر نمایشگاه، عکسهای متعددی از غرفه خود بگیرید. از تمام زوایای غرفه عکس بگیرید. اینکار نه تنها باعث میشود که سابقهای از نمایشگاه برای شما باقی بماند، بلکه چنانچه عیب و ایرادی ازنظر غرفهآرایی و چیدمان وجود داشته باشد، کاملا مشخص و آشکار میگردد. -۱۵تصور نکنید که با پایان پذیرفتن زمان برگزاری نمایشگاه کار شما نیز به اتمام رسیدهاست. بخش مهمی از کار تبلیغی شما هنوز باقی ماندهاست و آن پیگیری تماسها و ارتباطاتی است که مربوط به بازدیدکنندگان غرفه شما در هنگام برگزاری نمایشگاه میباشد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
سلام
ذکر منبع آن الزامی است.باتشکر |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|