خوش آمديد,
مهمان
|
|
رهنمودهایی برای حضور بهتر در نمایشگاه
برای حضور فعال و موفق در نمایشگاه، به شما توصیه میشود به نکات ذیل بیش از پیش توجه نمائید:
هدفهای نمایشگاه را بهتر بشناسید: مهمترین هدفها عبارتند از: 1- معرفی تکنولوژی، ماشین آلات و محصولات جدید 2- جذب مشتریان و نمایندگان جدید و ایجاد ارتباط با آنها 3- اخذ سفارشات جدید و معرفی خدمات بهتر 4- سفارشات جدید و معرفی خدمات بهتر 5- معرفی آخرین محصولات تولیدی به خریداران 6- بالابردن روحیه در کارکنان، مشتریان و جامعه 7- تبادل اطلاعات، دستاوردها. تحقیقات کاربردی (در زمینههای فنی، تولیدی، تجاری) 8- شناخت رقیبانن و ایجاد رقابت سالم 9- سنجش بازار مصرف کالا و استفاده از فرصتها برای بهینهسازی 10- شناسایی گرایش بهتر مشتریانن و بکارگیری آن در تولیدات آینده 11- گردآوری اطلاعات جامع از محصولات مشابه تولید شده 12- نمایش تجهیزاتن غیرقابل حمل 13- ایجاد فرصتهای مناسب برای مشتریان جهت ارائه مسایل خود و دریافت راه حل 14- انجام بازارسنجی و بازاریابی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از کشور از طریق نمایندگیهای معتبر معیارهای حضور در نمایشگاه را رعایت کنید: برای حضور در نمایشگاه، این نکات را کاملاً رعایت کنید: 1- تعیین اولویتهای متناسب برای حضور در نمایشگاه 2- تخمین، تعیین و تامین فضای لازم برای غرفه 3- طراحی هنرمندانه غرفه و دوری از تزئیناتن زائد 4- نمایش چشمگیر کالا در غرفه (حتیالامکان بصورت سه بعدی) 5- غرفه، نه ویترین است و نه تابلو نقاشی. پس، آرایش آن باید به شکلی باشد که پیام رسان، گیرا و گویای اهداف شرکت از تولید محصول باشد. 6- تجهیز غرفه، میبایست براساس فکر، تجربه و هنر باشد. پس، هماهنگی میان رنگها، کالاها و دیوارها ضروری است. 7- از آویختن کاتالوگ، جعبه و پوستر به دیوار غرفه پرهیز کنید. 8- ظاهر غرفه باید بازدیدکنندگان را جلب کند. 9- ماهیت و اهداف شرکت باید در نحوه تزئین غرفه مشخص باشد. 10- همه وسایل مرتب باشد و دسترسی به آنها آسان باشد. 11- محل نمایش باید طوری باشد که همه بطور یکسان آن را ببینند. 12- از انباشت کالاها در غرفه پرهیز شود. مقررات نمایشگاه را رعایت کنید: برای حضور موفقآمیز در نمایشگاه، در زمینه مقررات نکات زیر را رعایت کنید: 1- مقررات و دستورالعملهای جاری نمایشگاه را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید. 2- غرفه محل تبادل اطلاعات فنی و تجاری است؛ از ازدحام بیمورد در آن جلوگیری نمایید. 3- غرفهداران برای اداره غرفه، باید آگاهانه، متعهدانه و جذاب عمل کنند. 4- پذیرایی و امور خدماتی را به درستی انجام دهید. 5- انضباط اخلاقی و اجتماعی را به همراه متانت سرلوحهن همه امور قرار دهید. 6- دفتری برای ثبت پیشنهادات و نظرات بازدیدکنندگان و صاحبنظران اختصاص دهید و در معرض دید عموم قرار دهید. 7- محل مناسبی را برای ملاقاتها و مذاکرات تجاری اختصاص دهید. 8- به تعداد کافی کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت ولیست قیمت کالاها را تهیه کرده و در اختیار مشتریان داخلی و خارجی قرار دهید. 9- ارتباطات، دیدارها و مذاکرات روزانه خود را ارزیابی کنید. 10- از افراد سرشناس برای بازدید از غرفه و حضور در آن دعوت کنید. کالاها و وسایل نمایشگاهی را حفظ کنید: برای حضور موفقیتآمیز در نمایشگاه، برای حفظ بهتر کالاها و وسایل نمایشگاهی نکات زیر را مورد توجه و رعایت قرار دهید: 1- کالاها را تا رسیدن به غرفه شخصاً همراهی کنید. (تا از ایمنی و سلامت کالا مطمئن شوید.) 2- به هنگام جمعآوری، شخصاً در مراحل رسیدن کارتنهای خالی، بستهبندیکالاها، برچسب زدن و خروج کالا حضور داشته باشید. 3- در صورت امکان از پوششهای بیمهای برای اطمینان خاطر بیشتر، استفاده نمایید. وظیفه شما در سه مرحله برگزاری نمایشگاه: در سه مرحله زیر شخصاً باید نکات بیان شده را رعایت کنید: الف- قبل از نمایشگاه: مشتریان را از محل و ساعت حضور خود مطلع کنید و از آنان دعوت به عمل آورید. ب- درطول نمایشگاه: بروشور و کارتهای ویزیت خودتان را توزیع کنید. فرم مصاحبه با بازدیدکنندگان را نیز تکمیل کنید. ج- پس از نمایشگاه: به محض خاتمه نمایشگاه با بازدیدکنندگان تماس بگیرید، از نظرات آنان برای برنامهریزی آینده بهره بگیرید و بالاخره برای نمایشگاه بعدی برنامهریزی کنید.
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
سلام
موضوعی که انتخاب کرده اید مفید و جالب است،ولی سعی کنید موضوع خود را از حالت کلی درآورده و در مورد معضلات و جذابیت هایی که در جریان نمایشگاه ها وجود دارد تمرکز کرده، ضمنا ذکر منابع الزامی هست ، همچنین از مشاهدات عینی که داشتید در بحث خود مطرح کنید. باتشکر |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|