جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: 10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران

10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران 10 سال 4 هفته ago #67009

10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران

1- فقدان يک اتحاديه صنفي و حرفه اي فراگير و قدرتمند در سطح کشور متشکل از روابط عمومي هاي بخش خصوصي و دولتي .
2- موضوع روابط عمومي در کشور ، از نظر قوانين و مقررات ،جايگاه روشن ، باثبات و شايسته اي ندارد . همچنين ، قوانين و مقررات کارآمد و شفاف در مورد رديفهاي بودجه اي و مديريت هزينه در روابط عمومي ها ديده نميشود .
3- انتصاب افراد غير متخصص به عنوان مديران روابط عمومي سازمانها و کمبود شديد نيروي انساني آموزش ديده ، مبتکر و دلسوز .
4- عدم وجود باور و اعتقاد لازم و کافي در بين مديران سطوح بالاي جامعه و سازمانها در مورد جايگاه ، اهميت و خاصيت روابط عمومي .
5- اغلب مديران سازمانها ، روابط عمومي را وسيله اي براي ثبات جايگاه و ارتقاء و موفق جلوه دادن خود ميخواهند و روابط عمومي ها اقتدار و اختيار كافي ندارند .
6- بدليل وارداتي بودن دانش روابط عمومي در ايران ، ساختار اداري و فرهنگي جامعه ايراني ،بطور مطلوب و نهادينه با روابط عمومي انس و سازگاري پيدا نكرده و اين دانش و حرفه بخوبي بومي سازي نشده است .
7- کمبودمنابع و فرصتهاي مطالعاتي براي كارشناسان و اساتيد و عدم حمايتهاي لازم و کافي در حوزه چاپ و نشر در سطح سازمانهاي ذيربط بويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي .
8- ناهمگون بودن ترکيب جمعيتي ،سني و تحصيلي کارکنان روابط عمومي ها و هم چنين ضعف شديد درنوع ساختار روابط عمومي ها در مقايسه با ساير بخشهاي سازماني .
9- ضعف در برنامه ريزي و اجرا ي طرحها و نداشتن استراتژي و چشم انداز مطلوب و مشخص ساليانه درون سازماني و برون سازماني و ناديده گرفتن روابط عمومي ها در برنامه هاي توسعه .
10- جزيره اي عمل کردن روابط عمومي هاو فقدان تعامل سازنده ،مستمر و کار آمد بايكديگر و نهاد هاي مرتبط داخلي و بين الملل
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران 9 سال 11 ماه ago #84402

سلام
موضوع خوبی را مطرح کردید فقط خیلی خلاصه بود و اینکه ذکر منابع آن الزامی است،درضمن پروژه خود را که در کلاس مطرح کردید را ارسال نمایید. باتشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران 9 سال 10 ماه ago #88284

با سلام خدمت استاد گرامی
پروزه کلاس خدمتتان ارسال گردید از این که در کلاس صبوری می نمودید و بسیار خوش خلق و خوش برخورد بودید بی نهایت سپاسگذارم انشا ا... همیشه در پناه خداوند منان موفق و پیروز باشید امیدوارم دوباره سعادت داشته باشم که سر درس شما بنشنم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

10 مشکل عمده روابط عمومي در ايران 9 سال 10 ماه ago #90153

ضمن عرض سلام و تشکر فراوان از لطف شما.موفق باشید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مهسا سعیدی وفا