شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: Ebay شركت موفق در تجارت الكترونيك

Ebay شركت موفق در تجارت الكترونيك 10 سال 1 هفته ago #74620

مقدمه
نقش تجارت الکترونیک در جهان امروز غیر قابل انکار است. همچنین باید نسبت به نقش آن در سال¬های آینده با دقت نگریست و از قدرت آن به خوبی استفاده کرد. در راه استفادهٔ مؤثر از ابزارهای تجارت الکترونیکی از مهمترین عوامل داشتن اطلاعات کافی در مورد قابلیت‌ها و سناریو‌های مختلف آن است.
در میان برنامه‌های تجاری ای که بر پایهٔ تجارت الکترونیکی بنا شده‌اند می‌توان موارد مختلفی را یافت که هر کدام نشان دهندهٔ یکی از قابلیت‌های تجارت به صورت الکترونیکی هستند. در این میان وب‌گاه‌هایی که خدمات فروشگاه‌های الکترونیکی را ارائه می‌دهند نقش برجسته‌ای در تجارت الکترونیکی پیدا کرده‌اند. به طوری که آمارهای خیره کننده‌ای در این زمینه تا کنون به انتشار رسیده‌است. (PayP, 2008 (Wiki, (2008) (eBay, 2008) (Miller, 2006)
در این میان یک نوع خاص از فروش الکترونیکی به نام حراجی الکترونیکی بسیار پرقابلیت و موفق نشان داد. به طوری که سایت eBay به عنوان یکی از نمونه‌های موفق حراجی الکترونیکی توانست در سال ۲۰۰۶ حدود ۵۰ میلیارد دلار مبادلات مختلف را امکان پذیر کند که در صورتی که این سایت وجود نمی‌داشت تقریبا هیچ یک از این معاملات انجام نمی‌شدند. (Wiki, 2008)
برای آشنایی بیشتر با این روش تجارت الکترونیکی، همچنین نشان دادن جزئیاتی از آن در صدد هستیم تا روش راه اندازی یک فروشگاه الکترونیکی مبتنی بر حراجی الکترونیکی را روشن کنیم. همچنین بررسی این وب‌گاه فواید دیگر نیز دارد که به زودی ذکر خواهند شد.
از دیگر مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت چندین سناریوی مختلفی است که در شرکت‌های وابسته به eBay در زمینهٔ تجارت الکترونیکی پیگیری می‌شوند و نمونه‌های موفق دیگری در این زمینه هستند. به عنوان مثال پایانهٔ الکترونیکی PayPal نمونه‌ای است که به صورت گذرا بررسی خواهد شد تا آشنایی بیشتری برای شما در این زمینه فراهم شود.
همچنین جزئیاتی که در مورد راه اندازی حساب و همچنین سیستم‌های شهرت و اعتماد در eBay وجود دارند به عنوان مفاهیمی که شاید تا حدودی نو باشند و قابل استفاده در زمینه‌های دیگر، مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا این آشنایی بتواند یک آشنایی همه جانبه با تجارت الکترونیکی باشد.
اطلاعات کلی در مورد شرکت eBay
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مريم مهرگان فر