خوش آمديد,
مهمان
|
|
سیده رقیه چاوشی
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
تمرکز و تاکید اثربخشی بر نتایج کار است. اثربخشی وقتی حاصل می شود که سازمان به هدف ها یا نتایج مطلوب خود نائل یابد. از این رو، برای اثربخشی، مدیران باید در درجه اول بتوانند اهداف مناسب و مقتضی تعیین کنند و امور و کارهای درست برای انجام دادن انتخاب کنند. گاهی اثربخشی را به گونه ای تعریف می کنند که تاکید آن بر نتایج کار بر حسب کمیت، کیفیت، زمان و هزینه است. در این صورت، مفهوم اثربخشی، کارآیی را نیز در برمی گیرد. یعنی، علاوه بر مناسب بودن اهداف و ارزش ها و هنجارهای نهفته در اهداف کار، تاثیر کار بر افراد سازمان را نیز شامل می شود.
اثر بخشی دارای چهار بعد و هر بعد چهار شاخص دارد: - سازگاری: شامل شاخص های قابلیت انطباق، رشد و توسعه - دستیابی به هدف: مشتمل بر شاخص های موفقیت، کیفیت، کسب منابع و کارآیی - تمامیت: شامل شاخص های رضایت، جو، ارتباطات و تعارض - دوام: شامل شاخص های وفاداری، علایق اساسی زندگی، انگیزش و هویت. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|