سه شنبه, 08 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه ایی کوتاه از فرهنگ

خلاصه ایی کوتاه از فرهنگ 10 سال 3 ماه ago #61192

سر کار خانم خالدی
استـاد محترم
با سلام
احتراما خلاصه ای از مطلب فرهنگ ( از آموزش سرکار و دانسته های خودم ) تقدیم حضورتان می گردد.

نیلوفر رهگذر



فرهنگ : فـر : شکوه و جلال هنگ : سنگینی و وقار
فرهنگ چیزی است که همیشه با آن سر و کار داریم .

جامعه به گروهی از افراد اطلاق می شود که مدت زمان درازی با هم زندگی کرده باشند ، سرزمینی را در اشغال خود داشته باشند. بطور مثال : جامعه مانند هر جامعه دیگری فرهنگی دارد که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. این فرهنگ ، تکنولوژی نهادهای مذهبی ، زبان ، ارزش ها و سنت هایی را در بردارد.
این فرهنگ هم از طریق نهادهای رسمی ( مانند مدارس دولتی ) و هم نهادهای غیر رسمی ( مانند گروه همسالان ) انتقال داده می شود.

انسان حیوانی است اجتماعی و با فرهنگ .جامعه بشری از زمانی که بوجود آمدند فهمیدند که اگر با هم زندگی کنند خیلی بهتر است، منزوی ترین آدم ها هم به اجتماع روی میاورند و به صورت اجتماعی زندگی می کنند و اجتماعی زندگی کردن به معنی گله ایی زندگی کردن نیست. به این معنی است که کار میکنی یعنی در اجتماع داری کار میکنی . اگر تنهـا هستـی ولی فرهنگ داری.

فرهنگ همان چیزهایی ایت که از موقعی که به دنیا میاییم و در خانواده یاد می گیریم. هنجارهایی که یاد گرفتیم . هنجارها همان بایدهای مشترک . مثال: دروغ گفتن خوب نیست.

فرهنگ چیزی است که همه دارند ، همه کشورها ، همه اقوام و غیره .در سالهای متوالی فرهنگ تغییر میکند . 10 سال پیش یا 4 سال پیش تغییر کرده. وقتی که به دنیا میاییم فرهنگ داریم ولی بعضی چیزها را خودمون فرهنگ می کنیم.
در بیشتر جوامع شرقی برای زندگی خانوادگی ، سنت ها و باورهای مذهبی و احتـرام وجود دارد که به ریش سفیدان و پیشکسوتان ارزش زیادی قائل هستند ( این جزو فرهنگ جامعه شرقی هست )
البته گاهی وقتها یا حتی بیشتر وقتها فرهنگ و آداب رسوم با هم تلفیق شده یا میتونیم بگوییم که آداب و رسوم جزوی از فرهنگ ما می باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فوزیه خالدی

خلاصه ایی کوتاه از فرهنگ 10 سال 3 ماه ago #61195

سلام دوست جان .با تشکر از حضور به موقع و مطلب بداهه شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: laleh Dehghan poor
مدیران انجمن: فوزیه خالدی