سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تعریف ارتباط

تعریف ارتباط 9 سال 10 ماه ago #89496

  • مهدی حسنی
  • مهدی حسنی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 13
  • Thank you received: 3
تعریف ارتباط :
ارتباط به معنی انتقال اطلاعات از یک فرد به فرد دیگر است . ارتباط فرآیندی است که طی آن افکار، عقایـد و احساسات یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود ارتباط فرآیندی است آگاهانه یا ناآگاهانه ، خواسته یا ناخواسته که از طریق آن احساسات و نظرات به شکل پیامهای کلامی و غیر کلامی بیان ، ارســال ، دریافت و ادراک می شوند .
بنا به تعریفی دیگر ارتباط فرآیند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده به شرط این که ذهنیات مورد نظر فرستنده به گیرنده پیام انتقال یابد و بالعکس می باشد . بیشتر مردم حدود 75 در صد زمان بیداری خود را صرف برقراری ارتباط ، تبادل اطلاعات ، افکار و عقاید با دیگران می کنند .
ارتباط ، فرآیندی پویاست یعنی پدیده‌ای که کیفیت و کمیت آن متغیر است ولی در مسیر زمان همیشه جریان دارد و نمی‌توان برای آن آغاز یا پایانی متصور شد . ارتباط ، امری اجتناب ناپذیر است و همه اجزای جهان خواسته یا ناخواسته با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند .
ارتباط حتی در سکوت و میان تمام اجزای طبیعت نیز وجود دارد . همه اجزای پیرامون ما با ما در ارتباط‌ند و پیام‌هایی را به ما منتقل می‌کنند زیرا بدون انتقال اطلاعات زندگی دشوار می‌شود . در حقیقت در مهارت برقراری رابطه موثر میخواهیم شیوه صحیح یک ارتباط کلامی و غیرکلامی را بیاموزیم تا بتوانیم نظرها ، عقاید ، خواسته ها ، نیازهای خود را به نوعی برآورده کنیم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف ارتباط 9 سال 10 ماه ago #89659

سلام از توجه شما متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی