دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تعریف اقناع

تعریف اقناع 10 سال 1 ماه ago #64478

به نام خدا
با عرض سلام محضر استاد خسروی
اقناع چیست؟

اقناع فرآيندي است از خلال آن مي كوشيم تا نگرش ديگران راتغيير دهيم. اقناع از طريق توسل به جذابيتها صورت مي گيرد به جاي آنكه از زور و قدرت استفاده شود و فرآيندي است كه با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارتهاي كلامي و غيركلامي و رسانه اي ذهنيت افراد را غالبا جهت تغيير رفتار و وادار كردن آنها به عمل معيني تحت تاثير قرار مي دهد اين فرآيند هر چند دربردارنده ويژگي روان شناختي آزادي است و ترغيب شونده احساس مي كند موافق ميل خود، اهداف و رهنمودهاي تعيين شده را انجام مي دهد اما در واقع متضمن نوعي فشار رواني است كه در مسير ترغيب ميان منطق و استدلال به هيجانها متوسل مي شود در واقع اقناع حد وسط ميان منطق، استدلال، تهديد و تنبيه به شمار مي رود. سه دستورالعمل براي اقناع ضروري است:
1- مجذوب كردن
2- آموختن (عرضه پيام با استدلال)
3- منقلب كردن (مخاطبان را از احساس انباشته كردن)
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف اقناع 10 سال 1 ماه ago #64751

سلام
با تشکر از پاسخ شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف اقناع 9 سال 11 ماه ago #77757

اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد
اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد
مراحل پذیرش در فرآیند اقناع عبارتست از:1-آگاهی 2-جلب توجه و علاقه مندی 3-ارزیابی نظری 4-آزمون علمی 5- پذیرش وپیگیری
تعریف آگاهی: اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند
جلب توجه و علاقه مندی
پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی
اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند
تعریف ارزیابی نظری
پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند
تعریف آزمون عملی
بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد
تعریف پذیرش و پیگیری: پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود
فنون اقناع:1- تبلیغ 2- تلقین 3- تقلید 4- تصویر سازی 5- غفلت زایی
تعریف تبلیغ: هدف فعالیت های تبلیغاتی ، علاوه بر اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه هم باشد
تعریف تلقین: نوعی فرآیند ارتباطی است که موجب پذیرش مسئله مورد نظر می شود ، اما این پذیرش مبتنی بر دلایل منطقی نبوده و به صورت نا آگاهانه محقق می شود
شگرد های تلقین:1-ایجاد ترس 2-توسل به اکثریت داشتم 3-تکرار 4-بزرگ نمایی و مبالغه 5-تحریک احساسات وعاطفه
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف اقناع 9 سال 11 ماه ago #77758

تعریف تقلید: در تقلید عناصری از تلقین وجود دارد . یعنی هر جا کسی از دیگری تقلید می کند بر تری آن تقلید برای او ثابت شده است
تعریف تصویر سازی: برای اقناع مخاطب تصویر خاصی از موضوع مورد نظر برای مخاطب بیان می شود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف اقناع 9 سال 10 ماه ago #90068

سلام و متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف اقناع 9 سال 10 ماه ago #90080

سلام متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی