دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مبانی اقناع و تبلیغ

مبانی اقناع و تبلیغ 10 سال 2 ماه ago #62198

اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد
اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد
مراحل پذیرش در فرآیند اقناع عبارتست از:1-آگاهی 2-جلب توجه و علاقه مندی 3-ارزیابی نظری 4-آزمون علمی 5- پذیرش وپیگیری
تعریف آگاهی: اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند
جلب توجه و علاقه مندی
پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی
اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند
تعریف ارزیابی نظری
پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند
تعریف آزمون عملی
بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد
تعریف پذیرش و پیگیری: پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود
فنون اقناع:1- تبلیغ 2- تلقین 3- تقلید 4- تصویر سازی 5- غفلت زایی
تعریف تبلیغ: هدف فعالیت های تبلیغاتی ، علاوه بر اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه هم باشد
تعریف تلقین: نوعی فرآیند ارتباطی است که موجب پذیرش مسئله مورد نظر می شود ، اما این پذیرش مبتنی بر دلایل منطقی نبوده و به صورت نا آگاهانه محقق می شود
شگرد های تلقین:1-ایجاد ترس 2-توسل به اکثریت داشتم 3-تکرار 4-بزرگ نمایی و مبالغه 5-تحریک احساسات وعاطفه
تعریف تقلید: در تقلید عناصری از تلقین وجود دارد . یعنی هر جا کسی از دیگری تقلید می کند بر تری آن تقلید برای او ثابت شده است
تعریف تصویر سازی: برای اقناع مخاطب تصویر خاصی از موضوع مورد نظر برای مخاطب بیان می شود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مبانی اقناع و تبلیغ 10 سال 1 ماه ago #63954

سلام
متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مبانی اقناع و تبلیغ 10 سال 1 ماه ago #64744

اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد
اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد
مراحل پذیرش در فرآیند اقناع عبارتست از:1-آگاهی 2-جلب توجه و علاقه مندی 3-ارزیابی نظری 4-آزمون علمی 5- پذیرش وپیگیری
تعریف آگاهی: اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند
جلب توجه و علاقه مندی
پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی
اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند
تعریف ارزیابی نظری
پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند
تعریف آزمون عملی
بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد
تعریف پذیرش و پیگیری: پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود
فنون اقناع:1- تبلیغ 2- تلقین 3- تقلید 4- تصویر سازی 5- غفلت زایی
تعریف تبلیغ: هدف فعالیت های تبلیغاتی ، علاوه بر اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه هم باشد
تعریف تلقین: نوعی فرآیند ارتباطی است که موجب پذیرش مسئله مورد نظر می شود ، اما این پذیرش مبتنی بر دلایل منطقی نبوده و به صورت نا آگاهانه محقق می شود
شگرد های تلقین:1-ایجاد ترس 2-توسل به اکثریت داشتم 3-تکرار 4-بزرگ نمایی و مبالغه 5-تحریک احساسات وعاطفه
تعریف تقلید: در تقلید عناصری از تلقین وجود دارد . یعنی هر جا کسی از دیگری تقلید می کند بر تری آن تقلید برای او ثابت شده است
تعریف تصویر سازی: برای اقناع مخاطب تصویر خاصی از موضوع مورد نظر برای مخاطب بیان می شود


علامتگذاري اين جعبه جهت باخبر سازي از ارسال پاسخ در اين موضوع.
نكته : BBcode و شكلك ها هنوز قابل استفاده هستن.
گزارش به مدير
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مبانی اقناع و تبلیغ 9 سال 11 ماه ago #77781

با سلام خدمت شما بزرگوار
اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد
اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد
مراحل پذیرش در فرآیند اقناع عبارتست از:1-آگاهی 2-جلب توجه و علاقه مندی 3-ارزیابی نظری 4-آزمون علمی 5- پذیرش وپیگیری
تعریف آگاهی: اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند
جلب توجه و علاقه مندی
پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی
اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند
تعریف ارزیابی نظری
پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند
تعریف آزمون عملی : بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد
تعریف پذیرش و پیگیری: پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود
انواع اقناع:1- تبلیغ 2- تلقین 3- تقلید 4- تصویر سازی 5- غفلت زایی
تبلیغ تعریف : هدف فعالیت های تبلیغاتی ، علاوه بر اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه هم باشد
تلقین: نوعی فرآیند ارتباطی است که موجب پذیرش مسئله مورد نظر می شود ، اما این پذیرش مبتنی بر دلایل منطقی نبوده و به صورت نا آگاهانه محقق می شود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مبانی اقناع و تبلیغ 9 سال 10 ماه ago #90076

سلام
از پاسخ شما متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مبانی اقناع و تبلیغ 9 سال 10 ماه ago #90078

سلام و ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی