جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ترجمه ی متن هیتلر

ترجمه ی متن هیتلر 9 سال 10 ماه ago #93216

برلین عده ای از مردم تصور می کنند که مجسمه های افراد قدیس را در حال گریستن مشاهده کرده اند. برخی، تصویری از عیسی مسیح را در نان توست شان می بینند. اخیرا یک زن در غرب آلمان، آدولف هیتلر را جاخوش کرده میان گلبرگهای گل رز و نوشته ای کج و معوج به زبان انگلیسی، روی یک فنجان مشاهده نموده است. به نظر می رسد که او در مورد نیمرخ مردی با سیبیل هیتلری اشتباه نمی کرده است.
این که چگونه صدها فنجان با نشان رایش سوم و نمیرخی از هیتلر به قفسه های یک فروشگاه زنجیره ای اسباب و لوازم خانگی خصوصی راه یافته، موضوعی بود که به سوالی برای مقامات تبدیل شده است. روز جمعه، بازپرسان در دورتمند اعلام کردند به دلیل نمایش دادن نمادهای نازی که در آلمان غیرقانونی است، پرونده ای را گشوده اند.
کریستین زاربروگن، مدیر فروشگاه زنجیره ای شهر اونا در آلمان، که وارث خانواده اش است اعلام کرد: "در 75 سالی که خانواده ام در این تجارت مشغول بوده اند چنین چیزی رخ نداده بود." او گفت که فنجان ها به یک تولید کننده ی چینی سفارش داده شده بودند و زمانی که از بسته بندی خارج شده و در معرض دید قرار می گرفتند، کسی متوجه نشانی که تنها بر روی برخی از فنجان ها قابل رویت بود، نشد.
فروش فنجان های شرابخوری ارزان قیمت در فروشگاه های زاربروگن به مدت سه روز ادامه داشت تا اینکه شخصی توانست این نشان کوچک را تشخیص دهد. نشان کوچکی که نمیرخ دیکتاتور نازی را با عبارت "رایش" نمایش می داد و مهر صلیب شکسته ای هم آن را تکمیل می نمود.
آقای زاربروگن در یک گفتگوی تلفنی گفت: "کارکنان ما برآشفته و ناراحت هستند، تولیدکننده از خطای خود عذرخواهی کرده و ما هم از مشتریان خودمان بخاطر این اشتباه وحشتناک که ناشی از زنجیره ای از اتفاقات تاسف بار بود عذرخواهی می کنیم."
به خریداران پیشنهاد شده است که در ازای بازگرداندن فنجان های هیتلرنشان خود که در اصل 1,99 یورو فروخته شدهبودند، کارت 20 یورویی بعنوان هدیه ی تعویض دریافت نمایند.
فنجان ها وقتی مورد توجه عموم قرار گرفتند که یک زن با هویت اگنس تی. از شهر هرفورد، فنجانی را به روزنامه محلی نیو وستفالیش برد. او به روزنامه گفت"من فکر می کردم که درست نمی بینیم"
تاکنون از 175 فنجان فروخته شده 16 تا بازگردانده شده اند که بازتاب دهنده ی محبوبیت خاص فنجان ها بین عامه ی مردم است. فنجان هایی که توانسته اند توجه رسانه های آلمان را به خود جلب کرده و حتی باعث علاقه مندی موزه تاریخ معاصر کشور شود.
سخنگوی این موزه در بن گفت: " ماموریت ما گردآوری اشیائی است که به فرهنگ معاصر ارتباط پیدا می کند" آقای هوفمان گفت: " موزه به دلیل غوغایی که پیرامون این فنجان ها به راه افتاده به آنها علاقه پیدا نکرده است." او گفت داستانی پشت فنجان ها وجود دارد که جالب است اما در حال حاضر نمی دانیم که چیست، آیا نشات گرفته از یک شوخی بوده یا از بیخبری مطلق.
آقای زاربروگن گفت که موسسه ی او با بازپرسان به منظور کمک به حل و فصل این مساله ی خاص همکاری می کند و از تولیدکننده ی چینی و موسسه ای که فنجان ها را طراحی کرده تحقیقاتی بعمل آمده است. او گفت که مابقی موجودی را از بین برده اند.
آلمانیها به محصولاتی با نشان های نازی حساسیت بالایی دارند. آنها این نشان ها را که در کشورشان مغضوب هستند به سرعت محو کرده و برعلیه کسانی که آنها را نمایش می دهند اقدام می نمایند. ولی به رغم این و شاید هم به دلیل این، هنوز هم هرگاه که تصویری از هیتلر در جایی به نمایش عموم گذاشته می شود، حساسیت ایجاد می شود.
آقای هوفمان گفت: "هرزمان که هیتلر را نشان می دهند، جهان علاقه نشان می دهد."[/size]
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی