جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پروژه ترم

پروژه ترم 9 سال 10 ماه ago #93155

تصویر هیتلر بر روی فنجانها مورد بررسی قرار گرفت
برلین- برخی از مردم تصور میکنند مجسمه قدیسان در حال گریه یا عکس مسیح را در نان تست شان میبینند .خانمی در آلمان غربی اخیرا تصور میکند آدلف هیتلر را روی فنجانی در کنار گلبرگ گل رز ونوشته های انگلیسی خاکستری دیده است. مشخص که او اشتباه نکرده و واقعا تصویر مردی با سبیل هیتلری را دیده است.
سوال اینجاست که چطور صدها فنجان با عکس رایش سوم که تصویر هیتلر را نشان میدهد به فروشگاههای زنجیره ای لوازم خانگی راه پیدا کرده و به مسئله مهمی برای مقامات تبدیل شده است. روز جمعه یک گروه از بازرسان در دورتموند اعلام کردند که در حال پیگیری این موضوع هستند که چطور نماد نازی که در آلمان ممنوع میباشد در معرض دید افراد قرار گرفته است. کریستین زوربوگن مدیر فروشگاه زنجیره ای در اونای آلمان که نام خانوادگی خود را بر روی فروشگاه گذاشته است گفت : همچین موردی در 75 سالی که خانوائه من در این حرفه مشغول بوده اند اتفاق نیافتاده است.در ادامه وی افزود این فنجان ها از طریق یک تولید کننده در چین سفارش داده شده و هیچ کس به تصویر آن توجه نکرده است و فقط بر روی بعضی از فنجان ها مشخص بوده و آنهم وقتی که در ویترین و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
فنجان های دکوری و ارزان قیمت با ظاهری کلاسیک سه روز برای فروش در فروشگاه مذکور قرار گرفته بود و پس از آن متوجه تصویر کوچک دیکتاتور نازی شدند که با کلمه رایش وعلامت صلیب شکسته کامل شده بود.
آقای زوربورگن در یک مصاحبه تلفنی گفت :کارکنان ما ناراحت و خجالت زده هستند و تولیدکنندگان برای این اشتباه عذرخواهی کرده و ما نیز از مشتریان برای این اشتباه بزرگ که دسخوش یکسری وقایع ناگوار است عذرخواهی کردیم.
لازم بذکر است که به مشتریان پیشنهاد دادند که اگر فنجان های 1.99 یوروخود را برگردانند اعتبار خرید تا سقف 20 یورو از فروشگاه دریافت خواهند کرد.
فنجان ها زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که خانمی ازشهر هرفورد فنجانی را در روزنامه محلی نئووست فالیچر آورد و گفت: من فکر کردم اشتناه میبینم.
تا کنون 16 فنجان از 175 فنجان فروخته شده پس داده شده که این نشاندهنده محبوبییت این فنجان ها است البته توجه رسانه های آلمانی و حتی موزه ملی تاریخ معاصر ر نیز به خود جلب کرده است.
پیتر هاف من سخنگوی موزه بن گفت: مامورییت ما جمع آوری تمام اشیایی است که به نحوی رابطه ای با فرهنگ معاصر ما دارد.و موزه هیچ علاقه ای به جاروجنجال به وجود آمده را ندارد.
وی افزود: داستانی که در پشت این فنجان هاست جالب است.ما الان نمیدانیم که چطور این اتفاق افتاد. آیا این یک شوخی بوده یا یک سهل انگاری بوده است.
آقای زوربورگن گفت:شرکت او با بازرسان برای حل این مسءله همکاری لازم را انجام میدهن و با تولید کنندگان چینی و شرکتی که فنجان را طراحی کرده است در حال بررسی میباشد وی افزود موجودی باقی مانده را از بین برد ایم
آلمان ها به شدت نسبت نه نمایش نماد های نازی که در کشور آلمان ممنوع است حساس هستن و به سرعت سعی میکنند آن را از بین ببرند یا نسبت به هر کسی که آنها را نمایش دهد واکنش نشان دهند.و شاید به همین دلیل هر وقت تصویر هیتلر نشان داده میشود حساسیت همه را بر می انگیزد.
آقای هافمن گفت هر وقت هیتلر نشان داده میشود توجه جهان بر انگیخته میشود.

.مترجم سعید مبارکی
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی