جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: Cups with Hitler's Image Investigated in Germany

Cups with Hitler's Image Investigated in Germany 9 سال 10 ماه ago #93134

بعضی افراد تصور میکنند که شمایل گریان و یا تصویر حضرت مسیح را روی نان خود میبینند.
اخیرا خانمی از آلمان غربی فکر کرده بود چهره آدلف هیتلر را بر روی یک فنجان که در میان گلبرگ های گل رز و حروف پر زرق و برق انگلیسی آرمیده ، را دیده است.
این گونه مشخص شد که وی در مورد دیدن نیم رخ مردی با سیبیل هیتلری دچار اشتباه نشده است.این مسئله که چگونه صد ها فنجان با تصویر رایش سوم به قفسه های فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی راه یافته بود به مسئله ای قابل تامل برای مقامات مبدل شده بود.
در روز جمعه گروهی از بازرسان در درتمند طی بیانیه ای اعلام کردند که در حال بررسی عمل غیر قانونی قراردادن شمایل هیتلر در معرض نمایش عموم میباشند.
به گفته کریستین زربروگن مدیریت فروشگاه زنجیره ای در انا آلمان که حافظ نام خانوادگی خود میباشد "در طی این 75 سالی که خانواد ام در این زمینه مشغول به کارمیباشند اتفاقی بدین سان رخ نداده است".
وی افزود فنجان توسط یک تولید کننده چینی سفارش داده شده بود حتی زمانی که فنجان ها را از بسته خارج کردند هیچ یک از کارکنان متوجه این نقش روی فنجان ها نشدند و آن ها را در معرض نمایش قرار دادند.
این فنجان کلاسیک ارزان قیمت قبل از آن که کسی متوجه نقش کوچک نیم رخ دیکتاتور نازی بالای کلمه "رایش" که با علامت اس اس (سواستیکا) کامل گردیده بود، به مدت 3 روز در فروشگا ههای زوربروگن برای فروش برای فروش گذاشته شده بود.
آقای زوربرگن طی مصاحبه ای تلفنی اعلام کرد:کارکنان ما بسیار شرمنده می باشند ، تولید کننده نیز بابت اشتباه پیش آمده عذر خواهی نموده و ما مراتب پوزش خود را که به دلیل یک سری وقایع ناگوار رخ داد به مشتریان خود اعلام میداریم.
به خریداران این فنجان که ارزش آن 99/1 یورو می باشد مبلغ 20 یورو کارت هدیه در قبال عودت فنجان خریداری شده پیشنهاد گردید.
این فنجان زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که خانمی که خود را اگنس معرفی نمود به روزنامه محلی مراجعه کرد و گفت:"فکر میکردم به درستی ندید ه ام"
تا کنون تعداد 16 عدد از 175 فنجان فروخته شده عودت داده شده و این موضوع بیانگر بازتاب محبوبیت این فنجان ها میباشد به طوری که رسانه های آلمان وحتی موزه تاریخ معاصر کشور نیز به این موضوع علاقه مند شده اند.
به گفته سخنگوی موزه بن ،پیترهوفمن "این وظیفه ماست تا کلیه اشیاء مربوط به فرهنگ معاصر را جمع آوری کنیم". موزه هیچگونه توجه ای به این جنجال های بوجود آمده در مورد فنجان ندارد.
وی افزود که ماجرای پشت این فنجان ها جالب میباشد اما تاکنون متوجه این که این مسئله چگونه رخ است و آیا این موضوع یک شوخی یا یک سهل انگاری می باشد؟ ، نشده ایم.
آقای زوربگن اعلام کرد : شرکت وی همکاری های لازم را با بازرسان مربوطه جهت حل این مسئله انجام داده و بررسی های لازم را نیز با شرکت تولید کننده چینی که طراح فنجان بوده است بعمل آورده است.او گفت کلیه فنجان های موجود در انبارنیز معدوم گردید.
آلمان ها به نمایش نماد های نازی که در کشور ممنوع میباشدحساس میباشند و به سرعت جهت انتفال آنها اقدام و نسبت به کسانی که آنها را درمعرض نمایش میگذارند واکنش نشان می دهند.علی الرقم این موضوع به نمایش گذاشتن چهره هیتلر در هر زمانی باعث برانگیخته شدن حساسیت ها میشود.
هوفمن گفت هر زمانی که هیتلر خودنمایی میکند دنیا از خود علاقه نشان میدهد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی