جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فنجانهایی با تصویر هیتلر در المان

فنجانهایی با تصویر هیتلر در المان 9 سال 10 ماه ago #93118

برلین:برخی از مردم فکر میکنند که تصاویر مسیح و یا برخی از قدیسان در حال گریه را بر روی نان تستشان میبینند . اخیرا در المان غربی زنی تصویر ادولف هیتلر را میان گلهای رز و نوشته های انگلیسی پر زرق و برق که بروی فنجانی نقش بسته بود را دیده است. برای مقامات چگونگی وارد شدن صدها فنجان با عکس رایش سوم در حال نشان دادن نیم رخ هیتلر به فروشگاههای زنجیره ای لوازم خانگی ، مساله قابل تاملی شده است . روز جمعه گروهی از بازرسان دورتموند اعلام کردند ،در حال پیگیری این موضوع هستند که با وجود ممنوعیت نماد نازی در المان چگونه در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در اونای المان کریستین زوربروگر ،مدیر فروشگاههای زنجیره ای که نام خانوادگی خود را بر روی فروشگاهش گذاشته است گفت : در طول هفتاد و پنج سالی که خانواده من در این حرفه میباشند چنین موردی سابقه نداشته است .
او گفت :این فنجانها از طریق تولید کننده ای در چین سفارش داده شده و هیچکس به اینکه این تصاویر فقط بروی برخی از فنجانها نمایان بوده دقت نکرده است و ان هم وقتی باز شدند و در معرض دید عموم قرار گرفتند.
پس از سه روز که فنجانها ی دکوری و ارزان قیمت در معرض فروش قرار گرفته بود ،متوجه تصویر کوچک دیکتاتور نازی شدند که با کلمه رایش و صلیب شکسته کامل شده بود.
در یک مصاحبه تلفنی ،اقای زوربرگر اظهار داشت که من و کلیه کارکنانم ناراحت و خجالت زده هستیم ، ضمنا شرکت تولید کننده این فنجانها از ما عذر خواهی کرده و ما نیز از مشتریان خود برای این اشتباه بزرگ که وقایع ناگواری در پی داشت عذر خواهی میکنیم.
زمانی فنجانها مورد توجه عموم قرار گرفتند که خانمی به نام اگنس تی از شهر هرفورد فنجانی را به روزنامه محلی نیووست فالیچه اورد و گفت که میکردم که اشتباه میبینم .تاکنون 16 فنجان از 175 فنجان فروخته شده مرجوع گردیده که محبوبیت زیاد این فنجانها را نشان میدهد. این موضوع مورد توجه رسانه های المان و حتی موزه ملی تاریخ معاصر قرار گرفته است.
پیتر هافمن سخنگوی موزه بن گفت: کار ما جمع اوری کلیه اشیایست که مرتبط با فرهنگ معاصر ما میباشد.
وی افزود موزه هیچ تمایلی به قیل و قالهای به وجود امده ندارد.
او گفت ماجرای فنجانها جالب است و در حال حاضر از چگونگی رخ دادن این ماجرا بی اطلاع هستیم و نمیدانیم ایا شوخی بوده ویا سهل انگاریست.
اقای زور برگر گفت :فروشگاه ما با بازرسان همکاری میکند تا طراحان این فنجان وتولید کننده ان را مورد بررسی قرار دهند.وی در ادامه گفت الباقی فنجانها را از بین برده ایم.
المانیها نسبت به نمایش نمادهای تازی که در کشور المان ممنوع است به شدت حساس هستندوبه سرعت ان را از بین میبرند و با فرد نمایش ذهنده برخورد میکنند.به همین دلیل هر وقت تصویر هیتلر نشان داده میشود موجب عصبانیت مردم میگردد.
اقای حافمن اظهار داشت که :تصویر هیتلر توجه جهان را بر می انگیزد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی