جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: project

project 9 سال 10 ماه ago #92941

فنجان هایی با عکس هیتلر در آلمان
برلین – بعضی از مردم بر این باورند که مجسمه قدیسان در حال گریه یا عکس حضرت مسیح را در نان تست شان می بینند. اخیراً زنی در آلمان غربی تصور می کند آدلف هیتلر را روی فنجانی آسوده در گلبرگ های رز و نوشته های پر زرق و برق انگلیسی دیده است. مشخص شد که او اشتباه نکرده و واقعاً تصویر مردی با سبیل هیتلری را دیده است.
این که چطور صدها فنجان با عکس رایش سوم که تصویر نیمرخ هیتلر را نشان می دهد به فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی راه پیدا کرده به مسئله ای قابل تأمل برای مقامات تبدیل شده است. روز جمعه یک ازگروه بازرسان در دورتموند اظهار داشتند که در حال پیگیری این موضوع هستند و اینکه چطور نماد نازی که در آلمان ممنوع است در معرض دید افراد قرار گرفته است.
کریستین زوربروگن، مدیر این فروشگاه زنجیره در «اونای آلمان» که نام خانوادگی خود را بر روی فروشگاهشان گذاشته است، گفت: «موردی مانند این در طول 75 سالی که خانواده من در این حرفه مشغول بوده اند هرگز اتفاق نیافتاده است.» او گفت: «این فنجان ها از طریق یک تولید کننده در چین سفارش داده شده اند. هیچ کس به تصویر آن که فقط بر روی بعضی از فنجان ها نمایان بوده توجه نکرده است، حتی وقتی که باز شدند و در معرض دید عموم قرار گرفتند.
فنجان های دکوری و ارزان قیمت با ظاهر کلاسیک سه روز در معرض فروش قرار گرفته بودند و پس از آن متوجه تصویر کوچک دیکتاتور نازی شدند که با کلمه رایش و علامت صلیب شکسته کامل شده بود.
آقای زوربورگن در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت: « کارکنان ما ناراحت و خجالت زده هستند. تولید کننده برای این اشتباه عذر خواهی کرده و ما نیز از مشتریان برای این اشتباه بزرگ که حاصل یک سری از وقایع ناگوار است عذرخواهی می کنیم.»
به مشتریان پیشنهاد دادند که اگر فنجان های 1 یورو و 99 سنتی خود را برگردانند اعتبار خرید تا سقف 20 یورو از فروشگاه دریافت خواهند کرد.
این فنجان ها زمانی مورد توجه عموم قرار گرفتند که خانمی به نام « اگنس تی» از شهر «هرفورد» فنجانی را به روزنامه محلی «نئو وست فالیسچه» برد و گفت: «من فکر می کردم اشتباه می بینم.»
تا کنون 16 فنجان از 175 فنجان فروخته شده پس داده شده که نشان دهنده محبوبیت زیاد این فنجان هاست که توجه رسانه های آلمان و حتی موزه ملی تاریخ معاصر را به خود جلب کرده است.
پیتر هافمن سخنگوی موزه بن گفت: «مأموریت ما جمع آوری تمام اشیائی است که به هر نحو رابطه ای با فرهنگ معاصر ما دارد.» وی افزود: «موزه هیچ علاقه ای به جار و جنجال به وجود آمده ندارد.»
وی اظهار داشت: «داستانی که پشت این فنجان هاست جالب است. ما الان نمی دانیم که چه طور این اتفاق افتاده. آیا این یک شوخی بوده یا یک سهل انگاری بوده است.»
آقای زوربورگن گفت: «شرکت او با بازرسان کمک به حل این مسئله همکاری می کند و با تولیدکنندگان چینی و شرکتی که فنجان را طراحی کرده است در حال بررسی این موضوع است.» وی خاطر نشان کرد: «موجودی باقیمانده را از بین برده ایم.»
آلمان ها به شدت نسبت به نمایش نمادهای نازی که در کشور آلمان ممنوع است، حساس هستند و به سرعت سعی می کنند آن را از بین ببرند یا نسبت به هر کسی که آن ها نمایش دهد واکنش نشان می دهند. اما علی رغم، یا شاید هم به همین دلیل، هر وقت تصویر هیتلر نشان داده می شود هنوز هم باعث ایجاد حساسیت به موضوع می شود.
آقای هافمن گفت: «هروقت تصویر هیتلر نشان داده می شود توجه جهان برانگیخته می شود.»
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی