شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ترجمه متن تجارت

ترجمه متن تجارت 9 سال 11 ماه ago #91520

  • مریم پیری
  • مریم پیری's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 73
  • Thank you received: 19
تجارت
امروزمیخام در مورد تجارت واخلاق صحبت کنم. ابتدا میخاییم ببینیم اخلاق در تجارت به چه معناست. بعد به بررسی اصول اخلاقی که شرکتا ملزم به رعایت اونا هستن می پردازیم. اینکه شرکتا چطورمی تونن با رعایت بیشتر اصول اخلاقی تجارت کنن. درادامه به چندین مورد از روشهای اخلاق در تجارت اشاره می کنیم.
پس اخلاق در تجارت چیه و چرا در شرایط تجارت کنونی از اهمیت زیادی برخورداره. اخلاق در تجارت مربوط به این می شه که چطورشرکتا تجارتشون رو به نحوی اداره کنن که سود بیشتری نصیبشون بشه. شاید درسته که هدف اولیه یه شرکت پول دراوردنه، ولی اون شرکت در قبال جامعه ای که در اون فعالیت میکنه مسئوله. ما اغلب عبارت مسئولیت اجتماعی شرکت رو به کارمیبریم. امروزه خیلی از شرکتا برنامه های پایداری رو برای مسئولیتای اجتماعی سازمانی در نظر دارن که این برنامه ها به ایجاد یه جامعه موفق عمومی کمک می کنه.
حالا میخایم بعضی ازملاحظات اولیه ایی که شرکتا ملزم به رعایت اونا هستن رو مطرح کنیم. گام اول اینه که یه شرکت چطوربا کارمندان خودش رفتارمیکنه. برخورد با کارمندان باید عادلانه و محترمانه باشه. شرکتی که به رفاه کارکنانش اهمیت میده، مسلما نیروی کار شادتر و تعویض پرسنل کمتری داره. در ضمن استخدام نیروهای جدید در فرصتی برابرهم، اهمیت زیادی داره.
گام دوم اینه که یه شرکت چطور تجارت روزمره خودشو اداره میکنه. در یه تجارت تولیدی این موضوع شامل این میشه که تامین کنندگان مواد خام چطور انتخاب میشن و چطور با اونا برخورد میشه . جنبش تجارت منصفانه یه نمونه خوب از این مورده.
این طرح ابتکاری به کشاورزان اطمینان میده که پرداخت دستمزدشون مستقیما انجام میشه و در قبال محصولاتشون به اونا مبلغی منصفانه داده میشه.
یه شرکت باید به سیاست پرداخت دستمزد به تامین کنندگان مواد شرکت خود، اهمیت بده و اونا را نسبت به پرداخت به موقع مطمئن کنه.
از ملاحظات اخلاقی دیگه ای که بایستی بهش توجه کنیم، تاثیر تجارت بر محیطه. شرکتای تولیدی باید از خوب و سالم بودن محصولاتشون اطمینان داشته باشن و به دنبال روش هایی برای کاهش مصرف انرژی و محصولات ضایعاتی باشن.
در نهایت یه شرکت باید توان اونو داشته باشه برای جامعه ای که از اون بهره برداری میکنه، منفعتی داشته باشه. این سود رسانی میتونه به شکل ارائه ی برنامه های مشارکتی در پروژه های اجتماعی و یا راه اندازی طرح هایی برای بهبود وضعیت جامعه محلی و تشویق کارمندان برای شرکت در این طرحها باشه.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی