سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: پروزه ترم. (کلاس ساعت 5/9 تا 11 شنبه)

پروزه ترم. (کلاس ساعت 5/9 تا 11 شنبه) 9 سال 11 ماه ago #89458

  • سحر براتي
  • سحر براتي's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 148
  • Thank you received: 52
در آلمان فنجانهایی با عکس هیتلر مورد بررسی قرار گرفت.
برلین- برخی افراد اعتقاد دارند که میتوانند قدیسان گریان یا تصویر عیسی مسیح را در برش نان تست شان ببینند.اخیرا زنی در آلمان غربی مدعی شده است عکس آدولف هیتلر که در میان گلبرگهای گل رز و نوشته های انگلیسی براق جا خوش کرده را روی فنجانی دیده استʿ پس از بررسی هایی مشخص شد که او در مورد نیمرخ مردی با سبیل های هیتلری خیال پردازی نکرده است.
این سوال برای مقامات ایجاد شده است که چگونه صدها فنجان با نیمرخ هیتلر که نشانه ی حکومت نازی است ʿ سر از قفسه آشپزخانه ها و فروشگاههای زنجیره ای لوازم خانگی در آورده است.
روز جمعه بازرسان در دورتموند خاطر نشان کردند که آنها بررسی هایی به جهت نشان دادن سمبل حکومت نازی که در آلمان غیر قانونی است را آغاز نموده اند.کریستین زوربرخن مدیر فروشگاه زنجیره ای واقع در یونای آلمان که نام فروشگاه از نام خانوادگی شان گرفته شده٬ می گوید: در مدت 75 سالی که خانواده اش در این حرفه مشغول به کار بوده اند چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. ایشان می گویند که این فنجان ها از طرف یک تولید کننده در چین سفارش شده و این نیمرخ روی برخی از فنجان ها حک بوده وهنگامی که بسته بندی آنها را باز کردند و در فروشگاه گذاشتند کسی از آن تصویر مطلع نبوده است. این فنجانهای تزیینی به مدت سه روز در فروشگاههای زوربرخن به حراج گذاشته شد و قبل از آن کسی متوجه این نیمرخ کوچک که نشانه ای از دیکتاتورنازی به شمار می آید و در بالای کلمه "رایش" و با علامت صلیب شکسته کامل شده٬ نبود.آقای زوربرخن در یک مصاحبه تلفنی اعلام کردند که کارگران ما از این مساله شرمنده و ناراحت هستند و تولید کنندگان این محصول نیز از این اشتباه محض عذر خواهی می کنند و از خریداران خود به خاطر این اشتباه مغرض که نتیجه ای جز زنجیره ای از پیشامدهای نامناسب نداشته است ٬پوزش می طلبند.ما به خریداران خود در ازای برگرداندن این فنجان ها که 1یورو و 99سنت فروخته شده اند یک بن خرید 2یورویی پیشنهاد میکنیم.
هنگامی که خانمی از شهر هرفورد که با نام اگنس تی معرفی شده٬ آن فنجان ها را به دفتر روزنامه محلی اش با نام نیووست فالیچ آورد ودر مصاحبه اش با روزنامه گفت:در ابتدا فکر میکردم که این تصویر را درست تشخیص نداده ام٬ این فنجان ها مورد توجه عموم قرار گرفتند .تاکنون 16عدداز175 فنجان فروخته شده را پس آورده اند.و بازتاب این امر که نشان دهنده محبوبیت این فنجان هاست مورد توجه رسانه های آلمانی قرار گرفته و حتی علاقه موزه تاریخ معاصر شهر را به خود جلب کرده است.پیتر هافمن سخنگوی موزه بن میگوید:این وظیفه ماست که محصولی را که به فرهنگ معاصر ما مرتبط است جمع آوری کنیم.
آقای هافمن افزود٬ توجه این موزه به فنجان ها متوجه جنجالهای موجود درباره این فنجانها نیست.ایشان میگویند:پشت پرده این فنجانها یک داستان جالب نهفته است.اما ما دقیقا نمیدانیم که چگونه ایجاد شده اند٬هر چند که یک جک یا یک غفلت ساده در نظر گرفته شود.
آقای زوربرخن اظهار کرد که شرکتش برای کمک به حل این مساله با بازرسان در حال همکاری است٬ تا در مورد تولید کنندگان چینی و شرکت طراح این نوع فنجان تحقیق کنند. وهمچنین ایشان گفتند:موجودی باقیمانده در انبارشان را معدوم کردند.
آلمانی ها در مورد روی کار آمدن دوباره نشانه هایی از حکومت نازی که در کشورشان منع شده بسیار حساس هستند . ودر برابر هر شخصی که آنها را ایجاد نماید عکس العمل نشان میدهند و برای از بین بردن سریع این نشانه ها سریعا اقدام می کنند .شاید به خاطر این حساسیت هر زمان که تصویر هیتلر در هر جا ظاهر شود حساسیت مردم را بر می انگیزد. آقای هافمن میگوید:هرگاه اثری از هیتلر ظاهر شود مورد توجه دنیا قرار می گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی