چهارشنبه, 02 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه درس

خلاصه درس 10 سال 4 روز ago #77441

ارتباط روابط عمومی با رسانه

ارتباط روابط عمومی با رسانه چگونه است. ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها یکی از وظایف اصلی روابط عمومی می‌باشد.به گونه‌ای که برخی از اندیش‌مندان ارتباطات، روابط عمومی را کاربرد خردمندانه رسانه‌ها برای نفوذ در افکار عمومی می‌دانند.امروزه روابط عمومی‌ها بدون همکاری رسانه‌ها نمی‌توانند اهداف خود را با تأثیرگذاری مطلوب تأمین کنند از طرفی دیگر برای رسیدن به بالاترین میزان تأثیرگذاری بر افکار عمومی باید رسانه‌ها را به درستی شناخت و در عین حال مخاطبان روابط عمومی را نیز به درستی بشناسیم.

نظریه تافلر درخصوص ارتباط با رسانه‌ها:
1-در موج اول ارتباطات چهره‌به‌چهره رایج بود.
2-در موج دوم رسانه‌ها به استقلال دست یافتند یعنی مطبوعات، سینما، رادیو و تلویزیون به وجود آمد.
3-در موج سوم حق انتخاب گستردۀ رسانه‌ها در سایه ماهواره و اینترنت به وجود آمده است. روابط عمومی‌ها بدون کاربرد رسانه‌ها نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

اصول مشترک رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها:
1-یکی از وظایف اصلی رسانه اطلاع‌رسانی به مردم است از سویی دیگر مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها نیز اطلاع‌رسانی است. در واقع هدف روابط عمومی‌ها از برپایی نمایشگاه، ارسال خبر به رسانه‌ها، انتشار کتاب، بروشور و ... اطلاع‌رسانی می‌باشد.
2-تأثیرگذاری بر افکار عمومی
3-مخاطبان
4-استفاده از فناوری و ابزارهای مشترک نظیر فن خبرنویسی، عکاسی و گرافیک.

تعارض روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها:
1-تعارض هدف: یکی از تعارض‌های اساسی روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها این است که روابط عمومی‌ها به دنبال برجسته‌سازی نقاط قوت و پوشاندن نقاط ضعف عملکرد سازمان مطبوع خود هستند.
2-روابط عمومی‌ها از جزء به کل می‌پردازند در حالی که رسانه‌ها تلاش می‌کنند تمام زوایای مجموعه خبری را به سمع و نظر مردم برسانند.

موانع ارتباط مؤثر روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها:
1-موانع فرهنگی و اجتماعی: یکی از موانع موجود بر سر راه اطلاع‌رسانی در کشورها موانع فرهنگی و اجتماعی است. متأسفانه به دلی فرهنگ مخدوش سازمانی برخی از مسئولان یک سازمان مانع از اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها می‌شوند و بعضاً اطلاعات لازم را در اختیار روابط عمومی‌ها قرار نمی‌دهند.
2-ضعف آموزش حرفه‌ای متصدیان روابط عمومی
3-کمبود خبرنگاران متخصص در حوزه کاری خود
4-عدم آشنایی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها از مشکلات یکدیگر
5-گرایش رسانه‌ها به مصاحبه با افراد رده بالای سازمانها
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس 10 سال 3 روز ago #77626

بسیار خوب بود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی