جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نقش روابط عمومی سیاسی در روابط بین الملل

نقش روابط عمومی سیاسی در روابط بین الملل 10 سال 4 هفته ago #71054

چکیده:

کارشناسان روابط عمومی بازی گران سیاسی هستند که باید در انتخاب این بازیگران دقت کرد. زیرا یکی از نقش های استراتژیک روابط عمومی، تاثیرگزاری بر تصمیمات سازمان بیش از اتخاذ آن است. سرگوردن بوری وکیل مشهور انگلیسی می گوید:
روابط عمومی، کار سیاسی و دیپلماسی محسوب می شود به مثابه قراردهنده واقعیت ها و دیدگاه های مراجعان و مخاطبین در اختیار هر هیات منصفه مناسب مثل دوات، همگان، سهامداران، کمیته تحقیق و نمایندگان مجلس است.
روابط عمومی سیاسی شاخه ای از دانش روابط عمومی است که به مطالعه موضوع اعمال قدرت روابط عمومی در تاثیرگذاری بر فرایند تصمیم گیری و ساخت قدرت در درونو خارج سازمان و متاثر ساختن تصمیمات دولت یا نهادها از دیدگاه گروه های مخاطب پرداخته و افزون بر مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان و مشاوره به مدیریت آن ، با توجه به مدعی العموم بودن مسئولیتش خود را حامی و مدافع منافع مخاطب دانسته و از برخورد آمرانه و تحکم آمیز با افکار عمومی پرهیز خواهد کرد.
هامبراس معتقد است: روابط عمومی به ابزاری تبدیل شد که توسط آن امکان معرفی سیاست مداران در حوزه یا قلمرو عمومی و هدایت افکارعمومی و شکل گیری آن به سوی دیدگاه ها و ماموریتهای سیاستمداران می باشد. درصورتیکه عدم وجود یک روابط عمومی متخصص و آشنا دیدگاه های درون و بیرون یک جامعه یا نهاد امکان هدایت افکار عمومی قابل تصور نبوده و شاهد مشکلات فراوان درآن جامعه یا نهاد خواهیم بود. روابط عمومی از متن و بطن رویدادها برخواسته است پس این توانایی را دارد که به سهولت با رویدادها ارتباط برقرارکند و آنرا مدیریت کند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نقش روابط عمومی سیاسی در روابط بین الملل 10 سال 1 هفته ago #72152

باسلام موضوع خوبیست منابع بیشتر شود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی