جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی 10 سال 1 هفته ago #73908

دیگر مهمترین مزایای شبکه های اجتماعی، پدیدار شدن خرد جمعی است. خرد جمعی به جریان سیال و پویای قوه تفکر و ذهن کاربران حاضر در چنین محیط هایی اطلاق می شود که همانند یک پردازشگر عظیم، اطلاعات را پردازش و پایش می کند.
در واقع نیروی تفکر و ذهن کاربران شبکه اجتماعی، به واسطه تعامل های اجتماعی اینترنتی و بهره گیری از این ابزارها با یکدیگر ترکیب شده و نیروی عظیمی با قدرت پردازش بالا بوجود می آورد که سرمایه ای قابل توجه است.
شبکه های اجتماعی، امکان بیان ایده ها و نظرها به صورت آزادانه و همزمان با تعامل با افکار، سلیقه ها و نظرهای دیگران را فراهم آورده و مرز و خط کشی بین مخاطب و رسانه را از بین می برد.
در واقع بیشتر شبکه های اجتماعی برای مشارکت اعضا و دریافت بازخورد و نظرهای آن ها باز هستند و همین شبکه ها، کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات را تشویق می کنند.
یکی دیگر از مهمترین کاربردهای این شبکه ها، ایجاد انسجام اجتماعی در بین مردم و تسریع در سازماندهی فعالیت های مفید سیاسی و اجتماعی جامعه است.
شبکه های اجتماعی همچون دیگر نشانه های تکنولوژی و مدرنیته، علاوه بر داشتن ابعاد مفید و مثبت، بسته به نوع استفاده، می تواند ابعاد منفی نیز داشته باشد.
اولین مشکل این شبکه ها را شاید بتوان در دسترس بودن اطلاعات ریز و شخصی کاربران دانست. در این شبکه ها اطلاعات شناسنامه ای افراد ممکن است مورد استفاده غیرمناسب قرار بگیرد و ایجاد مشکل کند.
در واقع نقض حریم خصوصی افراد به یکی از بزرگترین مشکلات این شبکه ها تبدیل شده است که تمامی اعضای این شبکه ها را در معرض تهدید قرار می دهد. :oops:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

شبکه های اجتماعی 10 سال 6 روز ago #74672

باسلام خوب بود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی