یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بخشی از درس جلسات گذشته

بخشی از درس جلسات گذشته 9 سال 11 ماه ago #81841

تعریف شبکه

شبکه شامل حداقل دو کامپیوتر است که به یکدیگر متصل شده و به کاربر یا کاربران امکان می دهد که به طور مشترک از داده ها استفاده کنند. فلسفه ایجاد شبکه، ضرورت یا نیاز به اشتراک گذاری داده ها و تامین و تسهیل دسترسی کاربر دوم و بیشتر با روش بهنگام (یعنی روشی که آخرین اطلاعات و داده ها در هر لحظه در دسترس باشد) بوده است.کامپیوترهایی که قسمتی از شبکه هستند، می توانند از داده ها، پیام ها، چاپگر، نمابر، مودم یا سایر منابع سخت افزاری به صورت مشترک استفاده کنند.

مزایای شبکه


* به اشتراک گذاردن منابع و اطلاعات
* قابلیت اطمینان و پشتیبان گیری
* کاهش هزینـه
* تامین، تسهیل و تسریع ارتباطات الکترونیک
..............................................................................................................................

تفاوت صفحه نمایش LCD و LED
علت و انگیزه تولید یا اختراع لامپ های LED به نوعی بیانگر تفاوت آن با لامپ های LCD است و دانستن آن خالی از لطف نیست. كارشناسان معتقدند كه گازهاي گلخانه اي كه مهمترين عامل توليد آنها، لامپ هاي معمولي يا همان لامپ هاي رشته اي است، یکی از عوامل موثر در افزایش حرارت کره زمین است. به همين دليل بسياري از كشورها، برنامه چند ساله‌اي را براي جايگزيني مدلهاي ديگر لامپ به جاي لامپهاي رشتهاي تدوين كردند و استفاده از لامپ هاي كم مصرف، فلورسنت و... مرسوم شد. ذكر اين نكته لازم است كه استفاده از لامپ هاي LED در توليد تلويزيون محدوديت هايي دارد كه يكي ازآنها محدوديت استفاده از اين تكنولوژي در سايزهاي پايين است.
LED، يك تكنولوژي جديد است كه از نظر كارايي تفاوت چنداني با تكنولوژي سابق مانيتورها ندارد و مزيت مهم آن برگشت پذيري به چرخه طبيعت است.

تفاوت ها
کنتراست /سطح بندی رنگ سیاه در LED بهتر است.
زاویه دید تلویزیون‌های LED با تلویزیون‌های پلاسما رقابت می‌کند.
تلویزیون‌های LED طول عمر زیادتری نسبت به تلویزیون‌های LCD دارند.
تلویزیون‌های LED کمی بیشتر از تلویزیون‌های LCD قدیمی ‌برق مصرف می‌کنند.


مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید جواد رضوی