چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه مطالب جلسه سوم 1392/12/13

خلاصه مطالب جلسه سوم 1392/12/13 10 سال 2 ماه ago #64068

کش CPU یک حافظه با ظرفیت محدود ولی با سرعت بسیار بالاست که درون CPU قرار دارد که CPU برای پردازش دیتاهایی که از رم دریافت میکند نیاز به اطلاعاتی درمورد آنها دارد پردازنده می آید این اطلاعات یا خود دیتاها رو که قراره برای مدت مشخص پردازش بشن رو از رم به حافظه موقت خودش کش انتقال میدهد و چون سرعت این حافظه به مراتب از رم سریع میباشد درسرعت پردازش خیلی تاثیر دارد .
CPUها بسته به مدلشون معممولا چند ردیف کش داره که L1 ,L2 ,L3 نامگذاری میشوند

مبانی Caching
Caching یک تکنولوژی استفاده شده برای زیر سیستم های حافظه، در کامپیوتر است. مهمترین هدف یک Cache افزایش سرعت و عملکرد کامپیوتر بدون تحمیل هزینه های اضافی برای تهیه سیستم است. با استفاده از Cache عملیات کاربران با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
حافظه Cache چیست؟
فرض کنیم که شما هر روز به رستوران می روید. هر روز راس ساعت 5 بعد از ظهر سفارش غذا می دهید. هر روز 4 نوع غذا را به ترتیب خاص سفارش می دهید. راس ساعت 5 همبرگر سفارش می دهید، گارسون سفارش شما رو بررسی می کند، به آشپزخونه میرود، بعد از 1 دقیقه همبرگر را برای شما می آورد، شما همبرگر را خورده و سفارش سوسیس می دهید. مجددأ سفارش توسط گارسون به آشپزخانه منتقل شده و بعد از یک دقیقه غذا آماده می شودبه همین ترتیب شما سه غذای دیگه را سفارش داده و برای هر غذا 1 دقیقه معطل میشوید. خوب شما هروز همین غذاها را سفارش داده و برای آماده شدن هر غذا 1 دقیقه معطل می شوید. گارسون با خودش فکر می کند که برای اینکه هم خودش کمتر کار کند و هم شما کمتر معطل شوید، 1 میز دیگر آماده از غذاهای شما را تهیه کند و بلافاصله بعد از سفارش شما غذا را روی میزتان قرار دهد. در اینجا گارسون "باس"، آشپزخانه "رم"، و میز آماده "کش" در نظر گرفته می شوند. بعد از چند روز شما همبرگر را میخورید، طبق عادت گارسون برای شما سوسیس می آورد، اما شما میگویید که امروز پیتزا می خواهم! اینجا گارسون مجددا مجبور میشود که 1 دقیقه شما را در انتظار نگه دارد تا پیتزا را برایتان بیاورد. در اینجا گارسون میز دومی را تهیه می کند که بر اساس انتخاب های دوم شما چیده شده است. بدین ترتیب شما اگر غذایی را سفارش دهید که در میز اول نباشد، اما در میز دوم باشد بلافاصله غذا را میل می کنید و معطل نمی شوید. میز دوم در اینجا کش سطح دو یاcashe L2 است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سید جواد رضوی
مدیران انجمن: سید جواد رضوی