چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه مطالب جلسه سوم 1392/12/13

خلاصه مطالب جلسه سوم 1392/12/13 10 سال 2 ماه ago #64061

دی وی دی چیست و چه تفاوتی با سی دی دارد؟
دی وی دی ظاهری مانند سی دی دارد که قطر آن ۱۲۰ میلی متر است و ۱.۲ میلی متر هم ضخامت دارد. دیسکهای دی وی دی، اطلاعات را بخوبی نگه میدارند و با استفاده چندین مرتبه، خللی به اطلاعات وارد نمی آید. در هر طرف ديسک، دي وي دي ميتواند تا چند
برابر سي دي استاندارد، اطلاعات ذخيره کند. برخلاف نوارهای کاستVHSو یا فلاپی دیسکها، دیسکهای دی وی دی تحت تاثیر میدانهای مغناطیسی قرار نمیگیرند و این موضوع اختلاف زیادی بین آنها به وجود آورده است.
تفاوت بین دیسک های DVD-R و DVD+Rدرچیست ؟دیسک های نوع DVD+R دارای تکنولوژی سرعت گردش زاویه‌ای هستند. بدین معنا که هنگام استفاده در کامپیوتر و یا دستگاههای پخش دی دی وی خانگی، این نوع دیسک‌ها از شروع اجرا یا نمایش اطلاعات تا انتها با تنظیم نگه داشتن سرعت تبادل اطلاعات باعث می شوند تا موتور DVD ROM یا همان دستگاه سخت افزاری پخش DVD سرعتش را به صورت آهسته کاهش دهد.
اما در دیسک‌های DVD-R سرعت موتور ثابت و سرعت خواندن اطلاعات به صورت خطی زیاد می شود. برای مثال در دیسک‌های DVD-R اگر بخواهید تا هنگام تماشای یک فیلم چندین مرتبه، فیلم را به جلو یا عقب ببرید موتور DVD Rom یکسه نیاز به تغییر سرعت دارد که این امر سبب پایین آمدن عمر مفید موتور دستگاه خواهد شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سید جواد رضوی
مدیران انجمن: سید جواد رضوی