جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اطلاع رسانی و تغییرات فرهنگی

اطلاع رسانی و تغییرات فرهنگی 10 سال 1 ماه ago #63360

مطالعات نشان می دهد که در تمام دواران زندگی اجتماعی بشر هیچ قوم و ملتی یافت نشده است که فرهنگ آن ها ثابت و استوار مانده باشد ، بلکه فرهنگ آن ها هرچند روند تغییر در میان اقوام و گروه ها بطور مساوی نبوده است ، بلکه از شدت و ضعف هایی نیز برخوردار بوده است.

در زندگی ابتدایی و ساده ای که بشر داشته است ، جریان تغییر در فرهنگ بسیار کند و آرام صورت می گرفته ، زیرا زمینه سریع تغییر وجود نداشته است .

پس از صنعتی شدن جوامع تحولات زیادی در جهان پدید آمده که از جمله آن ها ، دست یابی بشر به وسایل ارتباط جمعی است.

جامعه انسانی در برگیرنده انسان ها و میراث بشری است. تعامل انسان ها ، فرهنگ را در محیطی پدید می آورد ، که به طور مداوم تکامل می یابد. مطالعه تاریخ تکامل فرهنگی در گذشته نشان می دهد ، که به دنبال انقلاب صنعتی ، تغییرات عمده ای در کل ساختار نظام اجتماعی - فرهنگی جامعه بشری رخ داده است.

جهان در چند قدمی انقلاب بزرگ دیگری به نام انقلاب اطلاع رسانی قرار دارد ، که تاثیر بنیادین آن بسیار بیشتر از انقلاب صنعتی می باشد.

انقلاب اطلاع رسانی را می توان برای بیان فرهنگ ها و اندیشه ها به کار گرفت. استفاده صحیح و مناسب از این فناوری ها سطح گفتگوی تمدن ها را در میان ملل مختلف ارتقا می بخشد ، و از میان برداشتن فواصل فیزیکی میان ملل و اقوام مختلف، امکان بیان و شناخت فرهنگ ها را هموار ساخته است. بکارگیری این فناوری ها ، شیوه های سنتی اشاعه اطلاعات فرهنگی را دچار تغییر و تحولات اساسی کرده و دستاوردهای نوینی را برای ارتقاي سطح تعاملات فرهنگی در سراسر جهان به ارمغان آورده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اطلاع رسانی و تغییرات فرهنگی 10 سال 3 هفته ago #67779

ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سیدابوالفضل پرپنچی