خوش آمديد,
مهمان
|
|
ارتباطات سیاسی و نقش آن در رسانه ها،اینترنت،انتخابات ،افکار سنجی و رابطه ی آن با قدرت سیاسی، افکارعمومی و رسانه ها
مقدمه: دربررسی وسایل ارتباط جمعی معاصرچون مطبوعات وخبرگزاری ها، می توان آنها را به عنوان مهمترین وسیله ارتباط سیاسی از قرن 19 تا اواسط قرن 20 به شمار آورد. در این دوران، رسانهها به ویژه مطبوعات، گزارشگر وقایع سیاسی و منعکس کننده مذاکرات مجامع سیاسی و نهادهای قانون گذار محسوب می شوند. مطبوعات همچنین به عنوان سکو یا تریبون برای بیان عقاید سیاسی و وسیلهای در دست احزاب و سازمانهای سیاسی برای بسیج افکارعمومی یا شکل دادن به مرام ومسلک به کار میروند. آنها ابزاری برای "پروپاگاندا" propaganda در کشمکش بین دولتها و ناظر برعملکرد حکومتها و از همه مهمتر وسیلهای برای آگاه کردن مردم ازمسائل مملکتی و اعمال قدرت درجوامع هستند. رابطهی نزدیک بین سیاست و رسانهها را میتوان از امتیازاتی شمرد، که در جوامع مختلف ازسوی حکومتها برای آنها منظور شده است. البته این امتیازها درمواردی تبدیل به محدودیتهایی نیز میشود و بسته به نوع نظام حاکم بر جوامع متفاوت است. نقش انتقادی و بسیجگر رسانهها بهویژه مطبوعات درانقلابهای آمریکا، فرانسه، اروپای مرکزی و روسیه برای هیچکس پوشیده نیست. بنابراین رسانهها همواره بخش جدایی ناپذیر درامر نشر اندیشهها و رابطی درمناقشات بین طرفین دعوا برسرقدرت سیاسی، ایدئولوژی های سیاسی، دولت و اپوزیسیون و مردم بوده اند. به عبارتی نهادهای سیاسی درابتدایی ترین جوامع تا پیچیده ترین آنها، برای اعمال قدرت بدون به کارگیری عامل ارتباطی نمیتواند موجودیت داشته باشد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: رضا خلج
|
|
با تشکر از پیام فرستاده شده لطفا مطالب کاملتر با ذکر رفرنس منابع
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|