خوش آمديد,
مهمان
|
|
فرآیند بازاریابی
عبارتست از: 1-فرآیند تجزیه وتحلیل فرصتهای بازار 2-تعیین و انتخاب بازار هدف(STP) 3-تدوین استراتژی بازاریابی 4-برنامه ریزی انجام برنامه ها 5-اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی تشریح فرآیند بازاریابی: 1-برای تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار سه روش وجود دارد: الف)از منابع داخل سازمان مثل فروشنده ها واسطه ها و غیره ب)از منابع خارج سازمان شامل گزارشات وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و غیره ج)تحقیقات بازاریابی که روشی منظم ، سیستماتیک و مستمر برای بررسی و جمع آوری اطلاعات در رابطه با عوامل بازارتفسیر نتایج و نتیجه گیری و ارائه راهکارها میباشد. 2-تعیین و انتخاب بازار هدف: الف)تقسیم بازار:شناسایی و گزینش بخشی از بازار که شرکت بعتر و موثرتر بتواند فعالیت نماید. معیارها:انتخاب مشتریانی با ویژگیهای مشابه-قابلیت اندازه گیری میزان مشتریان-قابلیت دسترسی محصول برای مشتریان-قابلیت سرما یه گذاری محصول برای مشتریان-قابلیت سرمایه گذاری روشهای تقسیم بر اساس:عوامل جغرافیایی-عوامل جمعیت شناختی-عوامل روانشناختی-عوامل رفتاری ب)انتخاب بازار هدف بازار هدف:گروهی از مشتریان بالقوه که احتمالا از محصولات شرکت استفاده خواهند کرد. استراتژی های تعیین بازار هدف:استراتژی بازاریابی یکسان-استراتژی تفکیکی-استراتژی تمرکزی ج)موضع یابی(جایگاه یابی) موضع(جایگاه):نحوه ادراک مشتری از محصولات شرکت در مقایسه با ادراک او نسبت به محصولات رقبا -مدیر بازاریابی برای موضع یابی به روشهای مختلف محصولات خود را در بازار معرفی میکند و میشناساند و با ایجاد ذهنیت مثبت در مشتریان مزیت رقابتی در مقایسه با محصولات رقبا ، جایگاه و موضع محصول خود در بازار هدف را تثبیت میکند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|