خوش آمديد,
مهمان
|
|
فرآیند بازاریابی
3-تدوین استراتژی بازاریابی الف)استراتژی رشد: -استراتژی نفوذ در بازار:محصول فعلی در بازار فعلی -استراتژی توسعه بازار:محصول جدید در بازار فعلی(خانواده محصول ایجاد میشود.) -استراتژی توسعه محصول:محصول فعلی در بازار جدید(تغییر بازار هدف از نظر جغرافیایی) -استراتژی متنوع سازی:محصول جدید در بازار جدید ادغام به بالا:دو شرکت با هم همکاری میکنند ادغام به پایین:یک شرکت شرکت کوچکتری را خریداری میکند. ادغام همگن:دو شرکت مشابه باهم ادغام میشوند. ادغام ناهمگن:دو شرکت متفاوت از نظر مشتری و محصول با هم ادغام میشوند. ب)استراتژی رقابتی: -متمرکزسازی:شرکت محصولات خود را در یک نقطه متمرکز میکند تا با توان رقابتی بیشتری نسبت به رقبا عمل کند. هدف:تمرکز فعالیت در یک نقطه خاص -متمایزسازی:شرکت تلاش میکند محصولات متمایزی را در مقایسه با محصولات رقبا از نظر کیفیت و طراحی و رنگ و مدل و غیره در بازارعرضه کند. -رهبری هزینه:مدیر بازاریابی با توجه به توان مالی و تخصصی و فنی شرکت سعی در کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصول و عرضه آن با قیمت پایینتر در مقایسه با رقبا مینماید. 4-برنامه ریزی انجام برنامه های بازاریابی -باید به سوالات زیر پاسخ داده شود: چه کسانی-چه موقع-چگونه-کدامیک-چرا-چه چیزی الف)آمیخته بازاریابی کالا: -محصول:چیزی که برای مصرف خریداران بالقوه بازار عرضه شده و بتواند نیازی را مرتفع سازد. تنوع محصول- رنگ-شکل -قیمت:ارزشی که فروشنده برای محصول خود تعیین میکند یا بهایی که خریداران بالقوه حاضرند بابت محصول بپردازند. قیمت تمام شده-فروش-تخفیف -مکان(کانال توزیع):محلی است که در آن محصول به مشتری تحویل گردد. موجودی-پیش بینی تولید و فروش-حمل و نقل-انبارداری-محل تحویل کالا به مشتری -ترفیع فروش:فعالیتهایی در جهت شناساندن محصول-ترغیب و تشویق مشتریان بالقوه به منظور خرید محصولات شرکت تبلیغات-روابط عمومی-فروش حضوری(مستقیم) ب)آمیخته بازاریابی خدمات: -محصول -قیمت -کانالهای توزیع -ترفیع فروش -کارکنان -فرآیندهای کاری -شواهد فیزیکی -بهره وری |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|