خوش آمديد,
مهمان
|
|
بسم الله الرحمن الرحیم
انواع بازار 1-بازار رقابت کامل:تعداد زیادی فروشنده و خریدار و کالاهای مشابه و همگن در آن عرضه میشود. خصوصیات: 1-کالاهای مشابه و همگن 2-تعداد زیاد فروشنده 3-تعداد زیاد خریدار 4-تعیین قیمت از تلاقی عرضه و تقاضای کالا 5-هیچیک از فروشندگان به تنهایی قادر به تعیین یا تغییر قیمت محصولات نیستند. 2-بازار انحصار کامل:یک فروشنده با تعداد زیادی خریدار وجود دارد و عرضه و فروش کالا در اختیار یک فروشنده میباشد و مجوز این انحصار توسط دولت داده میشود. 3-بازار رقابت انحصاری:تعداد زیادی فروشنده و خریدار وجود دارد و کالاهای متفاوت از نظر کیفیت و طرح و شکل تولید و عرضه میشود. 4-بازار انحصار چند جانبه:تعداد کمی فروشنده و تعداد زیادی خریدار که در این بازار قیمت محصولات توسط چند انحصارگر تعیین میشود. محیط بازار انواع محیط: 1-خرد:نیروها و عواملی که از نزدیک بر فعالیت بازاریابی شرکت تاثیر دارند. عناصر محیط خرد:واحدهای درون سازمان-واسطه ها(مالی و توزیعی و تبلیغاتی)-تامین کننده مواد اولیه-فروشندگان-کارگزاران و نمایندگان-رقبا-جوامع-مشتریان 2-کلان:نیروهایی در سطح وسیعتر که بر محیط خرد تاثیر میگذارند. عناصر محیط کلان:عوامل فرهنگی-اقتصادی-سیاسی-تکنولوژیکی-طبیعی-جغرافیایی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|