خوش آمديد,
مهمان
|
|
استاد گرامی سلام و خسته نباشید
مبحث جلسه سوم، فصل دوم : ارتباطات و تبلیغات در خصوص نسبت ارتباطات با تبلیغات و جایگاه تبلیغات در ارتباطات می باشد و اینکه تبلیغ یکی از پنج عامل اساسی ارتباط است و شاخه ای از ارتباطات اقناعی و فرایندی تکامل یافته و دارای مدل های مختلف است و نیز تبلیغات برون داده سازمان به صورت ارتباط غیرشخصی و پرداختن از طریق رسانه های مختلف به منظور آگاه سازی و اقناع نمودن است. تبلیغات فرایندی که طی آن یک یا چند نفر می کوشند تا با برقراری ارتباط توسط یک یا چند رسانه ارتباطی بر روی عقیده ، اندیشه و رفتار یک یا چند نفر دیگر تأثیر بگذارند. دو نظریه علوم ارتباطات 1- نظریه نیازمندی از گاس آمریکایی می گوید : مخاطب پویا و فعال و نیازمند پیام است و آغازگر ارتباط و است و به هیچ وجه منفعل نیست. و 2- نظریه تزریقی از سرژ چاکوتین می گوید : مخاطب منفعل فرض می شود و از روش بمباران اطلاعاتی استفاده شده و پیام به مخاطب تزریق می شود. ارتباطات در سه بخش : ارتباطات درون فردی - میان فردی و توده ای که تبلیغات بخشی از ارتباطات توده ای می باشد. ارتباطات مستقیم و شخصی - ارتباط غیرمستقیم و غیر شخصی - تبلیغات جزء ارتباطات جمعی یا توده ای ارتباطات توصیفی - ارتباطات تحلیلی - ارتباطات اقناعی - تبلیغات جزء ارتباطات اقناعی است. تبلیغات بایستی از ارتباط عمودی ناهمسنگ به ارتباط افقی تبدیل شود. تحقیقات یکی از مهمترین عامل برقراری ارتباط دو سویه برای مشارکت مخاطبات است که در سطح کلان به چهار مرحله تقسیم می شود : 1- قبل از تبلیغات 2- در مرحله آزمایش پیام ها 3- حین تبلیغات 4- بعد از تبلیغات عناصر ارتباطات و تبلیغات (فرستنده - فروشنده ) (پیام - کلمات ، موسیقی، اشکال) (گیرنده- مصرف کننده نهایی) (بازخورد- رضایتمندی) |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
درست است. متشکرم.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|