شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نقش و اهميت ارتباطات در جامعه شناسي تبليغ

نقش و اهميت ارتباطات در جامعه شناسي تبليغ 10 سال 1 ماه ago #64624

جلسه/ بخش سوم

نقش و اهميت ارتباطات در جامعه شناسي تبليغ:

الف- ابزار ترويج

از تبليغات به عنوان يكي از ابزار ترويج نام برده مي‌شود كه داراي كاركردهاي متفاوتي در جامعه مي‌باشد مانند معرفي محصولات سازمان‌ها،‌ پيشبرد فروش، روابط عمومي(گزارش مطبوعاتي، سخنراني‌ها،‌ همايش‌ها و ...)،‌ بازاريابي مستقيم ( ارسال كاتالوگ، از طريق تلفن،‌ تجارت الكترونيك و ...) و فروشندگي شخصي( نحوه فروشندگي، برنامه ايجاد انگيزه و ...)

ب) كاركرد تبليغات

كاركرد تبليغ اين است كه به ما بگويد، چه كالايي استفاده كنيم،‌ چه لباسي بپوشيم،‌ چه فيلمي ببينيم،‌ چه غذايي بخوريم،‌به كجا سفر كنيم و ...
در واقع آن كلايي را انتخاب مي‌كنيم كه تبليغات بيشتري در مورد آن شده است. به كانديدايي راي مي‌دهيم كه بيشتر در مورد آن شنيده‌ايم. اينجاست كه اهميت تبليغ مشخص مي‌شود.

به برخي از كاركردهاي تبليغات در جامعه اشاره مي‌‌گردد:

- اشاعه اطلاعات فرهنگ عمومي
- افزايش سود،‌ سهم بازار،‌سرعت گردش سرمايه،‌ اعتبار و حيثيت كالا
- افزايش حجم دادوستد و رونق بازار
- تنوع محصول و نوآوري
- كاهش هزينه‌هاي حمل و نقل و توزيع
- گسترس محدوده جغرافيايي بازار
- خلق تقاضاهاي جديد
- سامان دادن و تقويت رسانه‌ها
- ايجاد رقابت
- بهبود مدام كيفيت كالا
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نقش و اهميت ارتباطات در جامعه شناسي تبليغ 10 سال 4 هفته ago #66968

  • زهرا جلالی
  • زهرا جلالی's Avatar
  • آفلاين
  • مدير انجمن
  • ارسال ها: 74
  • Thank you received: 4
درست است.متشکرم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی