شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جلسه سوم جامعه شناسی تبلیغات ( روابط عمومی)

جلسه سوم جامعه شناسی تبلیغات ( روابط عمومی) 10 سال 1 ماه ago #64571

خلاصه درس جامعه شناسی تبلیغات
نظریه نیازمندی گاس:
1- مخاطب پویا و فعال است.
2-مخاطب نیازمند پیانم است.
3-مخاطب آغازگر ارتباط است.
4-مخاطب به هیچ وجه منفعل نیست.

نظریه چاکوتین:نظریه تزریقی .در تبلیغات تاکید زیادی بر آن می باشد.
1-مخاطب منفعل محض فرض می شود.
2-از روش بمباران اطلاعاتی استفاده می شود.
3-پیام به مخاطب تزریق می شود.

از سویی تبلیغات با گسترش وسایل ارتباطی توسعه یاقته است.و خود به عنوان یکی از کنش های چهارگانه وسایل ارتباط جمعی یعنی 1-خبر.2-سرگرمی و آموزش می باشد.3-آموزش.4-تبلیغ مطرح است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی