خوش آمديد,
مهمان
|
|
انواع ارتباطات:
1. توصيفي: توصيف مي كند (مثل خبر زلزله) «توصيف: شرح هر آن چيزي كه وجود دارد» 2. تحليلي: تبيين و تحليل خبر (بيان دلايل بروز زلزله) «تبيين: كشف روابط بين پديده ها» 3. اقناعي: خبر فقط مي خواهد اقناع كند. «تحليل: با استفاده از نظريه هاي موجود، موارد تبيين شده را توجيه، تفسير و تشريح مي كند» تبليغات در رديف ارتباطات اقناعي مي باشد. در حوزه ارتباط بين مخاطب و تبليغات نظريات ذيل وجود دارد: 1. گاس معتقداست(نظريه نيازمندي): در تبليغات مخاطب عاملي است فعال و پويا و دائماً به دنبال دريافت پيام و نيازمند آن است و مخاطب آغازگر ارتباط است و به هيچ وجه منفعل نيست. 2. سرژ چاكوتين اعتقاد دارد(نظريه تزريقي): مخاطب كنشگر فعال نيست و منفعل است و براي فروش محصول و تحت تأثيرقراردادن او بايد مخاطب را بمباران اطلاعاتي كنيد و پيام به مخاطب تزريق مي شود. كاركردهاي وسايل ارتباطي: وسايل ارتباطي چهار كاركرد دارند: 1. خبري 2. سرگرمي 3. آموزشي 4. تبليغات انواع ارتباطات: 1. درون فردي 2. ميان فردي 3. توده اي « تبليغات در رديف ارتباطات توده اي مي باشد » تقسيم بندي ديگر ارتباطات: 1. ارتباطات مستقيم و شخصي (حضوري و رودررو) 2. ارتباطات غيرمستقيم و غيرشخصي (غيرحضوري) 3. ارتباطات جمعي يا توده اي « تبليغات جزيي از ارتباطات جمعي است » ديگر تقسيم بندي ارتباطات: 1. ارتباطات توصيفي 2. ارتباطات تحليلي 3. ارتباطات اقناعي « تبليغات جزء ارتباطات اقناعي است » عمده ترين شيوه هاي توسعه ارتباطات: 1. تبليغات 2. اطلاع رساني 3. روابط عمومي |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
درست است. متشکرم.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|