شنبه, 05 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه دوم جامعه شناسی تبلیغات ( روابط عمومی)

خلاصه جلسه دوم جامعه شناسی تبلیغات ( روابط عمومی) 10 سال 2 ماه ago #63496

نقش و اهمیت تبلیغات
الف : ابزار ترویج
ب : کارکرد تبلیغات ( تولید کننده ، مصرف کننده ، جامعه)
ابزار ترویج عبارتند از : تبلیغات در خدمت معرفی محصولات سازمانهاست ، فروشندگی شخصی یا فرد به فرد برای اقناع مشتریان خاص است ، روابط عمومی به حرف مخاطبان و مشتریان گوش میدهد ، پیشبرد فروش روشی برای توسعه فروش و رقابت با رقباست .
کارکرد تبلیغات یعنی اینکه چه کالایی استفاده کنیم ، چه لباسی بپوشیم ، چه غذایی بخوریم و ...
کارکرد تبلیغات برای تولید کنندگان :
به معرفی کالاهای جدید کمک میکند ، موجب فروش کالاهای موجود از طریف ورود به بازارهای جدید و جلب مشتریان جدید میشود ، تولید انبوه کالا را تسهیل میکند
کارکرد تبلیغات برای مصرف کنندگان:
تبلیغات مردم را نسبت به کالای جدید و کاربردهای متنوع کالا اگاه میسازد ، باعث صرفه جویی در زمان خرید مشتریان میشود ،
کارکرد تبلیغات برای جامعه :
ایجاد اشتغال ، بالا بردن سطح زندگی مردم ، رسانه و تبلیغات دارای ارتباط دوسویه هستند ،
تعریف جامعه شناسی تبلیغات :
جامعه شناسی تبلیغات با نگاهی به جامعه شناسی ارتباطات و روانشناسی اجتماعی ، افکار عمومی و بازاریابی تکمیل میشود ، زیرا موظف است از زوایای مختلف اثار اجتماعی تبلیغات را بررسی کند جامعه شناسی تبلیغات مطالعه تاثیرات پدیده تبلیغات بر اقشارو گروه ها به طور خاص ( مثلا کودکان) و تاثیرات تبلیغات بر جامعه به طور عام ( تاثیرات بر زبان یک ملت است)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی