جمعه, 21 ارديبهشت 1403

 



موضوع: هنر نقاشی چیست؟

هنر نقاشی چیست؟ 9 سال 11 ماه ago #88711

نقاشی یا نگارگری فرایندی است که طی آن رنگ بر روی یک سطح مانند کاغذ یا بوم ایجاد نقش

میکند واثری خلق میشود. نقاشی یکی از رشته های اصلی هنرهای تجسمی است قدمت آن شش برابر زبان نوشتاری است اولین نقاشی های یافت شده در غارها نشان آن است که انسان های اولیه با کشیدن نقش حیوانات وشکارشان به نوعی خود را آماده ی نبرد با آنها می کرده اند.

بعضی ها تصور میکنند نقاشی یعنی تقلید طبیعت و انتظاراتشان از نقاش این است که هر چه را میبیند بر روی بوم بیاورند. وبه این ترتیب براساس این انتظار غلط راه را به سوی خلاقیت هنری و گسترش اندیشه بسته و اورا در چارچوب تقلید و دوباره سازی واقعیت محدود میسازد. تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی از حیوانات کشف شده است.
نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند.

قدیمترین نقاشی ها دنیا که متعلق به حدود ۳۲۰۰۰سال قبل می باشد در گروته شاه فرانسه قرار دارد.
این نقاشی ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ دانه سیاه حکاکی و رنگ شده اند، تصاویری از اسب ها کرگدن ها، شیرها را نشان می دهند. اینها نمونه هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند.

در حال حاضر اختلاف نظرهای جزئی در مورد کاملا هنری بودن آثاری که به روشهای غیر سنتی و با روش
های غیر از شیوه های کلاسیک خلق می شوند وجود دارد.از لحاظ مفهومی هنرمندانی که از صدا ، نور
آتش بازی ، چاپگرجوهرافشان ، پیکسل های صفحه مانیتور و حتی پاستل یا مواد دیگر استفاده می کنند، یا رنگهای آمیخته با زرده تخم مرغ را بکار می برند، یکسان هستند. در نتیجه به اغلب کار های هنری ، نقاشی گفته می شود.
سبک های نقاشی می توانند با روشهای بکارگیری و یا با توجه به جنبش هنری که بیشترین تطبیق را با مشخصات غالب و حاکمی که نقاشی نشان می دهد دارند، مشخص شوند. برخی سبک های معروف نقاشی عبارتند از: • رئالیسم(واقع گرایی) -امپرسیونیسم (برداشت گرایی)- کویسم (حجم

گری)- آبستره (انتزاعی) و...... میباشد
باتجدیداحترام
مهدی ممدوحی مقدم/جواد رضازاده
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

هنر نقاشی چیست؟ 9 سال 11 ماه ago #90084

salam merci khob bod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی