چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نظرسنجی عملکردصداسیما در ایام نوروز

نظرسنجی عملکردصداسیما در ایام نوروز 9 سال 10 ماه ago #92674

تحلیل / کاربران بولتن نیوز در نظرات خود مشخص کردند:
عملکرد بسیار ضعیف صدا و سیما در ایام نوروز
این نظر سنجی که قاطبه بیش از 84 درصدی شرکت کنندگان آن عقیده داشتند عملکرد صدا و سیما متوسط رو به پایین بوده است به خوبی نشان داد که بودجه های هنگفت صدا و سما در نهایت بی برنامگی صرفا برای پر کردن آنتن به کار برده می شود
بولتن نیوز : برنامه های امسال شبکه های مختلف سیما در ایام نوروز به قدری ضعیف بود که بیشتر مردم ترجیح دادند اوقات فراغت خود را به نحود دیگری بگذرانند و به سراغ رسانه ملی نروند . از آخرین روزهای سال قبل که به نوعی تعطیلات غیر رسمی نورزی آغاز شد تا 13 فروردین 91 صدا و سیما نشان داد که امسال با برنامه ریزی منسجمی به سراغ مخاطبان خود نیامده است و این موضوع در سرتاسر ایام تعطیلات با تکرا ده ها بار از یک فیلم و یا سناریو های و پرداخت های ضعیف سریال های نوروزی و . . . مشخص بود .

بر اساس همین دغدغه از چند روز قبل نظر سنجی برای بررسی عملکرد نوروزی صدا و سیما بر روی سایت قرار گرفت که با استقبال مناسب مخاطبان همراه شد . در این نظرسنجی که اولین نظرسنجی بولتن نیوز در سال جدید محسوب می شد از خوانندگان عزیز خواسته شده بود که در مقابل سوال "چه نمره ای به برنامه های صدا و سیما در نوروز 91 می دهید؟" به گزینه های عالی، خوب، متوسط، ضعیف و یا بسیار ضعیف رای بدهند تا مشخص شود نظر مردم در خصوص برنامه های تلویزیون در اولین روزهای سال 91 چه بوده است .







44.83 % از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد صدا و سیما را بسیار ضعیف ارزیابی کرده بودند و 20.58 % نیز ترجیح داده بوند مقابل گزینه ضعیف را علامت بزنند . 18.8 % برنامه های صدا و سیما را در ایامی که گذشت متوسط دانسته و تنها 11.6 % به خوب بودن عملکرد نوروزی تلویزیون اذعان داشتند . همچنین 4.19 % هم عالی بودن برنامه های سال جدید صدا و سیما را انتخاب کرده بوند .

این نظر سنجی که قاطبه بیش از 84 درصدی شرکت کنندگان آن عقیده داشتند عملکرد صدا و سیما متوسط رو به پایین بوده است به خوبی نشان داد که بودجه های هنگفت صدا و سما در نهایت بی برنامگی صرفا برای پر کردن آنتن به کار برده می شود و اگر برخی آرشیوهای قوی از سال های گذشته و فیلم های سینمایی اکران گذشته وجود نداشته باشد تلویزیون نمی تواند بار جذب مخاطب را به دوش بکشد . صدا و سیما در سال جدید متاسفانه حرکت نزولی خود را آغاز کرد . این موضوع از روز چهارشنبه سوری که بر خلاف سال های گذشته بدون برنامه خاصی پیگیری شد و باعث به وجود آمدن حوادث بسیار شد آغاز و تا برنامه های روتین و ضعیف آغاز سال نو ادامه و به بی برنامگی های مشهود 12 و 13 فروردین رسید .

در حالی که مردم به خوبی به ناکارآمدی رسانه ملی در سال جدید تاکید دارند صدا و سیما شبکه های مختلف و در روزنامه خود تلاش دارد به مانند همیشه عملکرد خود را بی عیب و نقص جلوه داده و از رضایت بالای مخاطبان حکایت کند . اما نکته مهم اینجاست که سرمایه های بیت المال واقعا چرا باید بدون برنامه و هدف مشخصی صرف سریال های سطحی و بی تفکر و یا خرید فیلم های بی محتوا و . . . صرف شود ؟ این سوالی است که مسئولان ارشد صدا و سیما باید به آن جواب بدهند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نظرسنجی عملکردصداسیما در ایام نوروز 9 سال 10 ماه ago #93146

با سلام؛
آقای ابراهیمی، شما نتیجه یک تحقیق که ظاهراً بر اساس روش نظرسنجی انجام گرفته را بارگذاری کرده اید، طبیعتاً این موضوع نمی تواند اهداف مورد انتظار کلاس از پروژه کلاسی را برآورده سازد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی