پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بررسی میزان رضایت کارمندان پخش یک سیما از دفتر پخش

بررسی میزان رضایت کارمندان پخش یک سیما از دفتر پخش 9 سال 10 ماه ago #91807

باسلام و احترام خدمت استاد گرامی
جناب آقای احمدی

بنام خدا

مقدمه
تنها نکته مثبت و قابل تأمّلی که به وجود آمده است. این است که اداره ها تا چه حد به رضایت کارکنان اهمیت می دهند و این امرباعث ارائه هر چه بهتر خدمات به کارمندان و ایجاد خدمات نوین برای رضایت آنها گردیده است . و چیزی که فکر مسئولین را به خود مشغول کرده است بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده توسط کارکنان می باشد. اکثراً برای نیل به این منظور سعی دارند تا با استفاده از اصول کاربردی، رابطه ای قوی را با کارکنان خود برقرار کنند .این امر باعث برقراری رابطه عمیق و دوستانه کارمندان می گردد به صورتی که کارکنان مجموعه را امین خود دانسته و آنها را محرم اسرار خود می داند .بنابراین ارائه خدمات با کیفیت و مقبول کارمند راسرلوحه کار خود درجهت رسیدن به کیفیت خدمات برتر می داند.
بیان مسئله
امروزه با گسترش روز افزون صنايع خدماتي، موضوع كيفيت خدمات به مسئلة مهمي براي اداره ها تبديل شده است. تلاش هاي فراوان اداره ها در اين حوزه، شاهدي بر اين ادعاست. در سال هاي گذشته، اداره ها سعي كرده اند از طريق مفاهيم و رويكردها،با كيفيت خدمات مناسب و رضايت بهترکارکنان و کارمندان خود را فراهم سازند. يكي از ويژگي هاي مهم خدمات، تعامل مستقيم دفاتر باکارمندان و نقش تعيين كنندة رفتارهاي صحیح آن ها در برخورد با کارمندان است.بنابراين براي داشتن كيفيت خدمات برتر و درنهايت رضايت کارمندان، بايد كاركنان متعهد به اهداف و رفتارهاي درست داشته باشند.لذا دفتر پخش شبکه سیما که وظیفه ارسال ومراسلات نامه ها وهماهنگی پخش برنامه های یک سیما وپاسخگویی تلفن هارا انجام می دهدکه رابط بین کارمندان و مدیرمی باشد،که عدم وجودرابطه نامناسب باعث بی نظمی درپخش برنامه هامی گردد، مورد بررسی قرار می گیرد.
درک کارمند نسبت به کیفیت خدمات به کیفیت فنی آن یعنی محتوای فنی خدمات و کیفیت وظیفه ای یعنی نحوه فراهم شدن خدمات بستگی دارد .
پرسنل هایی که مستقیما باکارمندان درتماس می باشند توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده اند . در حقیقت محققان بیان می کنند که رفتارها و نگرشهای این کارکنان به طور فوق العاده ای برکیفیت خدمات ادارک شده توسط کارمندان ،رضایت آنان و اثربخشی اداره ها مؤثر است.


اهمیت و ضرورت پژوهش
امروزه اداره ها تقریبا خدماتی هستند ودر این اداره ها انسانها به عنوان ارائه دهندگان خدمات نقش مهمی راایفا می نمایند .مدیران اداره ها انتظار تلاشی مضاعف و فراتر از وظیفه را از کارکنان دارند تا بتوانند این اداره ها را در رقابت با رقبای خود پیروز نگه دارند .بنا بر این برای صعود از وضع موجود به وضع مطلوب بازنگری در نوع دیدگاه مدیران ارشد اداره ها به کارکنان جهت ایجاد جوّ خدماتی سازمانی و بالطبع افزایش کیفیت خدمات راهی منطقی و بخردانه محسوب می گردد.

اهداف
1-بررسی ارتباط میان رضایتمندی کارمندان باعوامل مرتبط بافرایندانجام کار
2-بررسی ارتباط میان رضایتمندی کارمندان باعوامل مرتبط باستاد
3-بررسی ارتباط میان رضایتمندی کارمندان باعوامل مرتبط باتنوع خدمات
4-بررسی ارتباط میان رضایتمندی کارمندان باعوامل مرتبط باسرعت وعملکرد
5-بررسی ارتباط میان رضایت مندی کارمندان باعوامل مرتبط باصحت ودقت
6-بررسی ارتباط میان رضایت مندی کارمندان باعوامل مرتبط بارفتارکارکنان

اهداف پژوهش
الف- اهداف علمی پژوهش
1- بررسی رابطه میان رضایت کارمندان ونوع ّخدمات ارائه شده توسط کارکنان دفتر پخش یک سیما
2- بررسی رابطه میان رضایت کارمندان و رفتارهای کارکنان دفترپخش شبکه یک سیما
3- بررسی رابطه میان رضایت کارمندان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط کارکنان دفتر پخش شبکه یک سیما
4- بررسی رابطه میان نوع خدمات و کیفیت خدمات توسط کارکنان دفترپخش شبکه یک سیما

ب- اهداف کاربردی پژوهش
ارائه راهکارهای تازه برای ارتباط بهتر میان کارکنان دفتروکارمندان جهت افزایش رضایت کارمندان وبه دنبال آن کسب مزیت رقابتی با ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به کارمندان

سئوالات پژوهش
1- آیا میان رضایت کارمندان ونوع خدماتی دردفتر پخش شبکه یک سیما رابطه معنی داری وجود دارد ؟
2- آیا میان رضایت کارمندان و رفتارهای کارکنان در دفترپخش شبکه یک سیما رابطه معنی داری وجود دارد ؟
3- آیا میان رضایت کارمندان و کیفیت خدمات ارائه شده در دفترپخش شبکه یک سیما رابطه معنی داری وجود دارد؟
4- آیا میان نوع خدمات و کیفیت خدمات ارائه شده در دفترپخش شبکه یک سیما رابطه معنی داری وجود دارد؟

فرضیه ها
1- میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط بافرایندانجام کارارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد
2-میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط با ستادارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد
3- میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باتنوع خدمات ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد
4-میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط بارفتارکارکنان ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد
5-میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باسرعت وعملکردکارکنان ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد
6-میان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باصحت ودقت کارکنان ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد


سوالات پژوهشی
1-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط بافرایندکارارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد؟
2-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باتنوع خدمات ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد؟
3-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باستادارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد؟
4-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط بارفتارکارکنان ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد؟
5-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باسرعت وعملکردکارکنان ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددار؟
6-آیامیان رضایت مندی کارمندان وعوامل مرتبط باصحت ودقت ارتباط مثبت ومعنی داری وجوددارد؟




تنظیم کننده: رجبعلی کیانمهر
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بررسی میزان رضایت کارمندان پخش یک سیما از دفتر پخش 9 سال 10 ماه ago #92858

با سلام؛
جناب کیانمهر، چارچوب های تحقیق شما بهتر شد، لیکن دو نکته را توجه فرمایید. اولاً اهداف تحقیق شما یکبار با عنوان «اهداف» و یکبار با عنوان «اهداف پژوهش» آمده است که به نظر دومی صحیح می باشد و اصولاً دو دسته اهداف معنی ندارد. ثانیاً مطالب فصل سوم مثل جامعه آماری، نمونه آماری، روش نمونه گیری و ... را نیز اضافه بفرمایید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی